صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: در ماه محرم سفره رحمت حضرت سیدالشهدا (ع) برای همه عزاداران گسترده است.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام عبدالحمید واعظ شهیدی در ویژه برنامه عزاداری ویژه ماه محرم که شب گذشته، ۶ مرداد، در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: وقتی یزید خلیفه مسلمین شد به والی مدینه نامه نوشت که یا از امام حسین (ع) برایش بیعت بگیرد و یا اینکه سر او را برای من بفرست و این دستور یزید مقدمات به وقوع پیوستن حادثه عاشورا را رقم زد.

وی با اشاره به جایگاه مردمی خاندان پیامبر (ص) بیان کرد: بعد از وقوع حادثه خونبار عاشورا یزید تحت فشار افکار عمومی از کرده خود پشیمان شد و شروع کرد به لعن و نفرین کردن عُبیدالله و او را به عنوان مقصر معرفی کرد و برای اینکه مخالفت خود را با کشتن سیدالشهدا (ع) اعلام کند، دستور داد برای آن حضرت مجالس عزاداری برگزار کنند.

سخنران حرم رضوی ابراز کرد: این معجزه سیدالشهدا (ع) است که هنوز چهلم آن حضرت نشده در شهر شام و حتی در کاخ یزید مجلس عزاداری برای ایشان برگزار شد و اهل بیت سیدالشهدا (ع) در این مجالس می‌نشستند و مردم می‌آمدند و به آن‌ها تسلیت می‌گفتند.

وی افزود: یزید بعد از شهادت سیدالشهدا (ع) دستور داده بود بر سر هر کوی و برزنی آب گوارا بگذارند تا مردم از آن آب بنوشند و قاتلان سیدالشهدا (ع) را لعن کنند؛ بنابراین مراسم عزاداری برای سیدالشهدا (ع) و یاران با وفای آن حضرت اندکی بعد از عاشورا آغاز شد و تا کنون هم ادامه دارد.

 

این کارشناس دینی بیان کرد: هر چند در برهه‌هایی از تاریخ برپایی مجالس عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) ممنوع شد، ولی به طور کلی مجالس سوگواری برای آن حضرت روز به روز رونق بیشتری گرفت و همه این مجالس مورد عنایت امام حسین (ع) است.

وی بیان کرد: طبق فرمایش امام صادق (ع) سفره رحمت حضرت سیدالشهدا (ع) در ماه محرم برای همه عزاداران گسترده است و آن حضرت همواره برای کسانی که برای ایشان اقامه عزا کرده‌اند دعا و استغفار می‌کنند و نتیجه این دعا آمرزش گناهان ما است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.