صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از شبیه سازی ترافیکی معابر و تقاطع‌های شهر با استفاده از تصاویر ثبت‌شده توسط پهپاد خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز علی سمیعی گفت: روان سازی ترافیک در معابر و تقاطع‌های سطح شهر نیازمند انجام فرآیند‌های علمی، فنی و جمع آوری اطلاعات عرضه و تقاضای سفر در محدوده تقاطع، بعنوان جزئی از نیازمندی‌های اولیه انجام مطالعه می‌باشد.

وی تاکید کرد: جمع آوری اطلاعات احجام ترافیک و تمایلات بازو‌های حرکتی تقاطعات نیازمند صرف زمان و هزینه زیادی بوده که پیش از این توسط نیروی انسانی انجام می‌شده است؛ که در حال حاضر به واسطه استفاده از تکنولوژی‌های نوین، این فرآیند تسریع و تسهیل گردیده است.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: در این راستا با استفاده از پهباد‌های سبک، اقدام به مستندسازی و جمع آوری اطلاعات ترافیکی شامل تعداد و نحوه حرکت خودرو‌ها و ... در دو تقاطع شهید فهمیده و خیام (میدان سپاد) با هدف رفع گره‌های ترافیکی این محدوده‌ها کرده ایم؛ که موجب ارتقاء سطح کیفی نتایج، تسریع در انجام عملیات آماربرداری، کاهش هزینه‌ها و از همه مهمتر امکان پوشش سطح وسیعی از ورودی‌ها و خروجی‌های معابر و تقاطع‌ها با زاویه دید ماهواره‌ای شده است.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.