صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

به منظور تسهیل در ثبت نام و تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه در سال۱۴۰۲ سامانه‌ای برای ثبت‌نام ایرانیان بدون شناسنامه راه‌اندازی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم، به منظور شناسایی و تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه، تخصیص شناسه واحد برای ایرانیان فاقد شناسنامه با ایجاد زیرساخت‌های لازم با اختصاص شناسه یکتا به آنان و در نهایت صدور کارت موقت ویژه برای این افراد همزمان با هفته دولت در سال ۱۴۰۱ آغاز شد.

با این اقدام امکان شناسایی کلیه اشخاص حقیقی مدعی تابعیت ایران بر اساس اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور فراهم می‌شود.

ثبت اطلاعات فاقدان شناسنامه دارای پرونده، ایجاد سامانه اخذ درخواست کارت ویژه فاقدان شامل اخذ اطلاعات نشانی، تصویر چهره و آثار بیومتریک و ایجاد فرایند چاپ کارت شناسایی ویژه فاقدان شناسنامه از جمله اقداماتی است که تاکنون در این خصوص صورت پذیرفته است. همچنین به منظور تسهیل در ثبت‌نام در سال۱۴۰۲ سامانه https://faghedin.sabteahval.ir جهت ثبت‌نام ایرانیان فاقد شناسنامه راه‌اندازی شده است.

شناسایی و تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه، کمک به ایجاد سازوکار‌های قانونی ارائه خدمت به افراد مشمول، کاهش هزینه‌های حاکمیتی، ایجاد سرویس استعلام تصدیق اصالت کارت فاقدان شناسنامه و … از آثار و نتایج این طرح است.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.