صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: بیش از ۱۰۰ کاروان مذهبی از نقاط مختلف شهری و روستایی استان همزمان با روز اربعین عازم مشهد مقدس شدند.

به گزارش شهرآرانیوز حجت‌الاسلام ناصر هدایتی اظهار کرد: برخی از هیات‌های مذهبی حرکت خود به سمت مشهد مقدس را از روز‌های گذشته آغاز کرده‌اند، ولی مراسم رسمی این حرکت معنوی همزمان با روز اربعین است.

وی افزود: در هر کاروان پیاده یک روحانی و مبلغ حضور دارند تا به بیان احکام شرعی، تبیین مسایل معرفتی و اعتقادی با محوریت سیره زندگی امام رضا (ع) بپردازند.

حجت الاسلام هدایتی تصریح کرد: برای خدمات رسانی و پذیرایی از این زائران امام رضا (ع) ۳۵ موکب در شهرستان های، مانه و سملقان، بجنورد، شیروان و فاروج برپا شده است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی شده است با مشارکت خیران نیک اندیش روزانه پنج هزار وعده غذای گرم بین زائران امام رضا (ع) توزیع شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: با هماهنگی‌های انجام شده، برخی مساجد بین راهی مسیر حرکتی زائران پیاده نیز به هیات‌های اعزامی خدمات ارایه خواهند داد.

یکهزار و ۴۰۰ هیات مذهبی در خراسان شمالی شناسایی شده که از این تعداد نام ۸۰۰ هیات در سامانه طوبی به ثبت رسیده است.

در میان نقل قول‌های گوناگون درباره روز، ماه و سال شهادت امام رضا (ع)، مشهورتر آن است که آن حضرت در روز جمعه آخر ماه صفر سال ۲۰۳ هجری قمری به شهادت رسیده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.