صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از راه اندازی سامانه امداد گیاه با هدف امکان مشارکت شهروندان در نگهداشت فضای سبز خبرداد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا سمیعی درخصوص خدمت الکترونیکی امداد گیاه اظهار کرد: سامانه جامع فضای سبز شهرداری مشهد به آدرس https://gsms.mashhad.ir مشتمل بر هفت زیر سیستم است و بنا به درخواست معاونت خدمات و محیط زیست شهری بخشی جدید با نام «امداد گیاه» به این سامانه افزوده شده است.

وی افزود: شهروند با ثبت درخواست در این زیر سیستم امکان دریافت مشاوره در خصوص نگهداری گیاهان آپارتمانی و ... را دارند، همچنین امکان ثبت درخواست سمپاشی برای درختان آفت زده مقابل ملک و همچنین مشاوره جهت داخل ملک را نیز در اختیار دارد.  

سمیعی گفت: شهروند با تکمیل یک فرم ساده درخواست خود را در سیستم مذکور ثبت و کلیه مراحل فرایند بصورت مکانیزه و به موازات با اطلاع رسانی پیامکی در گام‌های مختلف گردش می‌کند.

مدیرعامل سازمان فاوا به مزایای سیستمی شدن این موضوع نیز اشاره کرد: تسریع در پاسخگویی به شهروندان، در دسترس بودن فایل‌های راهنمای نگهداری گیاهان آپارتمانی و باغچه ایی قبل از ثبت درخواست، گزارش گیری از درخواست‌های پر تکرار در جهت آموزش‌های بیشتر، گزارش گیری از شهروندان سبز به تفکیک مناطق، گزارشات آماری از میزان مشارکت شهروندان در نگهداری گیاهان و فضای سبز، کاهش و حذف تردد شهروندان به مراکز امداد گیاه بصورت حضوری از جمله دستاورد‌های راه اندازی این فرایند مکانیزه است.

لازم به ذکر است؛ این خدمت شهروندی از طریق درگاه شهرداری هوشمند مشهد به آدرس sm.mashhad.ir در دسترس است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.