صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پاسخ مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد به دغدغه های مردمی در خصوص وسایل حمل و نقل عمومی.

به گزارش شهرآرانیوز، ناوگان اتوبوس رانی شهرداری مشهد با جابه جایی روزانه یک میلیون نفر سفر، درصد در خور توجهی از جابه جایی مسافران مشهدی را به خود اختصاص داه است. مدیر روابط عمومی اتوبوس رانی شهرداری مشهد در این باره می گوید که در حال حاضر ناوگان اتوبوس رانی مشهد با یک هزار و ۷۳۰ دستگاه اتوبوس، مینی بوس و میدل باس در حال ارائه خدمت به شهروندان و زائران مشهدی است. او به این نکته نیز اشاره دارد که هر دستگاه اتوبوس به صورت میانگین روزانه و در کمترین حالت چهارصد نفر مسافر و در بیشترین حالت یک هزار و ۱۰۰ نفر مسافر را جابه جا می کند.

به گفته مدیر روابط عمومی اتوبوس رانی شهرداری مشهد، میانگین رسیدن اتوبوس ها به ایستگاه ها نیز ۱۰ دقیقه است.

با توجه به جایگاه ویژه اتوبوس رانی در جابه جایی مسافر، تعدادی از پیام های مردمی به سامانه پیامکی شهرآرا در قالب « سؤال از شما، جواب از مسئولان» از سوی عباس اتحادی مدیر روابط عمومی اتوبوس رانی شهرداری مشهد پاسخ داده شده است.

*چرا اتوبوس رانی شهرداری مشهد نظارتی بر دیر آمدن اتوبوس های خط ۸۸ ندارد؟

خط ۸۸ با ۱۷ دستگاه اتوبوس و میانگین سرفاصله هشت دقیقه در حال سرویس دهی به شهروندان است. با این حال به دلیل ترافیکی که در طول مسیر این اتوبوس وجود دارد، زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه ها با تأخیر روبه رو می شود. با این همه، هماهنگی های لازم با مسئول خط برای رصد دقیق تر سرفاصله صورت گرفت.


*خوب است رانندگان اتوبوس انصاف داشته و بیشتر مراعات حال مسافران را داشته باشند. برخی از رانندگان سریع در اتوبوس را می بندند. ای کاش رانندگان، مسافرانی که در ایستگاه های اتوبوس مدتی ایستاده اند را با کمی صبر سوار کنند. این درست نیست که به محض رسیدن به ایستگاه سریع در را ببندند و حرکت کنند.

شهروندان می توانند هرگونه شکایت خطوط را با ذکر دقیق تاریخ، بازه زمانی و ایستگاه محل انتظار به سامانه پیام کوتاه روابط عمومی سازمان اتوبوس رانی به شماره ۳۰۰۰۸۸۸۸یا پورتال اینترنتی سازمان به نشانی bus.mashhad.ir اعلام کنند تا رسیدگی دقیق صورت گیرد.


*با توجه به ازدحام جمعیت مسافران در اتوبوس خط ۸۱ درخواست افزایش ناوگان داریم.

در حال حاضر خط ۸۱ با ۱۴ دستگاه اتوبوس و میانگین سرفاصله دوازده دقیقه در حال سرویس دهی به شهروندان است. به دلیل اینکه در مسیر این خط نیز ترافیک وجود دارد زمان رسیدن اتوبوس ها به ایستگاه با تأخیر روبه رو می شود. نکته دیگری که باید در مورد تعداد اتوبوس لحاظ شده برای یک خط بیان کرد این است که تعداد اتوبوس ها بر پایه تراکنش های صورت گرفته است. بنابراین در مورد این خط و تعداد اتوبوس های درنظرگرفته شده می توان گفت که از نظر آمار تعداد مناسبی دارد.

*چرا سرویس دهی اتوبوس رانی مشهد در روزهای تعطیل و جمعه بسیار ضعیف است؟

از  آنجایی که روزهای جمعه نیمی از ناوگان فعال است،سرفاصله خطوط افزایش می یابد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.