صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

با رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی احکام ایثارگران برنامه ششم توسعه در برنامه هفتم توسعه کشور تنفیذ شد.

به گزارش شهرآرانیوز با رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی احکام ایثارگران برنامه ششم توسعه در برنامه هفتم توسعه کشور تنفیذ شد.

نمایندگان مجلس در جریان بررسی مواد برنامه هفتم توسعه کشور با ۱۸۶ رای موافق جز ۸ بند ج ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم توسعه احکام مواد ۸۶ الی ۹۱ برنامه ششم توسعه با موضوع قوانین ایثارگری را برای اجرا در برنامه هفتم توسعه تنفیذ و تصویب کردند.

سایر اجزای بند ج ماده ۳۱ شامل ۹ جز که ۳ جز آن دارای بار مالی بود جهت رفع ابهام و مشکل به کمیسیون تلفیق برنامه برگشت تا با رفع ایرادات مجدد در صحن علنی به رای گذاشته شود.

با این وصف یکی از سوالات پر تکرار جامعه هدف این است که آیا تبدیل وضعیت ایثارگران در برنامه هفتم توسعه ادامه پیدا خواهد کرد؟ که باید گفت: با توجه مصوبه مجلس شورای اسلامی به تنفید احکام برنامه ششم توسعه در برنامه هفتم (جز ۸ بند ج ماده ۳۱ برنامه هفتم) و در صورت تایید این مصوبه توسط شورای محترم نگهبان تبدیل وضعیت ایثارگران (بند ذ ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه) در برنامه هفتم توسعه تا زمانی که لایحه دولت جهت اصلاح و تجمیع قانون ایثارگران و... به مجلس ارائه و تبدیل به قانون شود، تبدیل وضعیت نیز ادامه خواهد داشت.

قانون تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران پس از ۱۰ سال از سال ۱۴۰۰ اجرایی، اما در سال ۱۴۰۱ مجدد با رأی نمایندگان مجلس متوقف شد که گلایه مندی جامعه هدف را نیز به دنبال داشت.

همچنین اجرای کوتاه مدت این قانون در شرایطی انجام شد که اغلب دستگاه‌ها از اجرای آن خودداری کردند. تا جایی که چند روز گذشته رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از معرفی این دستگاه‌ها به نهاد‌های نظارتی خبر داد.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.