صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر کل امور بانوان وزارت آموزش و پرورش گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به صوت ویژه به نقش خانواده در این دستگاه پرداخته شده است. 

به گزارش شهرآرانیوز، عاطفه سادات مدبرنژاد در چهاردهمین گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها و اعضای شورای معاونان وزارت آموزش وپرورش در مشهد گفت: خانواده در اسلام و نیز در تعلیم و تربیت مهم‌ترین رکن است، اگر خانه، مدرسه و مسجد در کنار یکدیگر قرار بگیرند می‌توانیم شاهد اتفاقات بسیار خوبی در نظام تعلیم و تربیت باشیم.

وی گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به صوت ویژه به نقش خانواده در این دستگاه پرداخته شده، در راهکار ۴-۴ سند تحول بنیادین بیان شده است که ما در دستگاه تعلیم و تربیت باید به دنبال افزایش میزان مشارکت خانواده‌ها در فعالیت‌های آموزشی و تربیتی مدرسه باشیم و از طرفی نیز خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌ها ارائه شود تا بتوانیم آن‌ها را با اهداف و روش‌های تربیتی خانواده و مدرسه همسو کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا در اداره کل انجمن و اولیا و مربیان برنامه و رویداد مدرسه، منزل، تعالی محصل پیش بینی و طراحی شده است. این رویداد در دو گام تحول آفرین و تعالی بخش به سوی جلو حرکت می‌کند.

مدبرنژاد افزود: اولین گام آن اهدای ۱۰۰ هزار جلد کتاب انتشارات انجمن اولیا و مربیان به مدارس سراسر کشور برای تجهیز کتابخانه‌های پیوند و با اولویت مدارسی خواهد بود که دارای اتاق ویژه گفت وگو برای اولیا و مربیان است.

وی ادامه داد: گام دوم این رویداد ارائه خلاقیت ها، نوآوری‌ها و فعالیت‌های بدیع، اثربخش و قابل انتقال به خانواده‌ها و انجمن اولیا و مربیان برای تحقق خانواده محوری در نظام تعلیم و تربیت است که امیدواریم با همکاری مدیران کل در سراسر کشور با این طرح، بتوانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم و الگو‌هایی به دست آوریم که قابل تعمیم به سراسر کشور باشند.

مدیرکل امور بانوان وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در حوزه زنان در وزارت آموزش و پرورش کار بسیار بزرگی صورت گرفته است، تمامی اسناد بالادستی اعم از گفتمان انقلاب، قانون اساسی، چرخش‌های تحول آفرین، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند انتظار رئیس جمهور از آموزش و پرورش و ... بررسی شده و بر اساس آن برخی از اولویت‌ها برای کار در حوزه زنان بر هفت محور اساسی استخراج شده است.

وی اضافه کرد: اولین محور آن برنامه ریزی برای زیست عفیفانه، حیا و عفاف و حجاب است. دومین محور رصد و سنجش وضعیت بانوان فرهنگی، دانش آموزان، دانشجومعلمان و والدین است. سومین محور بسترسازی برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است. محور بعدی آن بسترسازی برای تقویت هویت اسلامی ایرانی در زمینه خانواده‌ها و دختران با رویکرد الگوی سوم زن مسلمان است و محور دیگر آن زمینه سازی برای تقویت و پایداری خانواده‌هاست.

مدیرکل امور بانوان وزارت آموزش و پرورش در پایان عنوان کرد: اگر می‌خواهیم جامعه سالم داشته باشیم باید سلامت خانواده مدنظر قرار بگیرد و محور سلامت خانواده نیز مادر است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.