صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دلار وارد کانال ۱۱ هزار تومان شد

  • کد خبر: ۱۹۸۲
  • ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۹
روز گذشته دلار به کانال ۱۱ هزار تومان بازگشت و ۱۱هزار و ۹۵۰ تومان در صرافی‌های بانکی به فروش رسید.

به گزارش ایرنا، ریزش قیمت‌ها موجب افزایش میزان فروشنده‌ در بازار شده است. جمع زیادی از مردمی که به دارندگان دلارهای خانگی شهرت دارند وارد بازار شده‌اند و به فروش ارزهای خانگی اقدام می‌کنند. یکی از فعالان بازار ارز می‌گوید: مردم زیادی در یکی دو روز گذشته برای فروش دلار به بازار آمده و قصد فروش سریع دلارهای خود را دارند.
گروهی از بازاری‌ها معتقدند دشواری و محدود شدن تراکنش روزانه ریالی از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان و تشدید نظارت‌ها بر بازار آزاد ارز که از نیمه دوم اردیبهشت آغاز شده تعداد و سرعت معاملات عمده بازار آزاد را کاهش داده است. یکی از دیگر عوامل تأثیرگذار بر بازار ارز که موجب ادامه روند ریزشی قیمت دلار شده کاهش فاصله قیمتی بین بازار آزاد و بازار نیمایی در آستانه راه‌اندازی بازار متشکل ارزی است.
پیش از آغاز سال 98، فاصله این 2 نرخ بیش از 40 درصد بود ولی با ثبات نسبی دلار در بازار آزاد و افزایش نرخ این ارز در سامانه نیما شکاف آن‌ها به حدود 10 درصد رسیده است. همچنین در پی ریزش قیمت دلار در بازار، قیمت سکه نیز وارد کانال 3میلیون تومان شده‌است. روز گذشته هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در بازار به قیمت 3 میلیون و 900 هزار تومان و نیم‌سکه 2 میلیون و 10 هزار تومان فروخته شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.