صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تاکنون تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی این استان در سایر صنوف طبق قانون، اطلاعات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کرده اند و طلافروشان نیز از این امر مستثنی نیستند.

به گزارش شهرآرانیوز، امیررضا رجبی افزود: قانونگذار در سطح کلان کشور مشمولین تبصره چهار ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را مکلف به تبعیت از قانون کرده و طلافروشان هم تاکنون یک سال و نیم مهلت داشتند تا اطلاعات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت و کد نقش دریافت کنند.

وی اضافه کرد: دوره‌های آموزشی برای نحوه ثبت اطلاعات توسط طلافروشان در این مدت در سامانه جامع تجارت برگزار و طرح سامانه جامع تجارت برای تولیدکنندگان و سایر فعالان بازار در خراسان رضوی اجرا شده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: سایر تولیدکنندگان نیز اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کرده اند و برنامه ریزی شده همه صنوف به صورت یکپارچه تمامی اطلاعات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کرده و ما به عنوان مجریان قانون پای کار ایستاده ایم.

رجبی افزود: به طور طبیعی سازمان صنعت، معدن و تجارت خواسته‌های منطقی صاحبان صنوف را شنیده و به آن‌ها ترتیب اثر داده است و همه ما باید طبق قانون عمل کنیم.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در هر صورت قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، صنوف را موظف کرده است که تعهدات خود را عملیاتی کنند، مدت زیادی از ابلاغ این قانون می‌گذرد، دوره‌های آموزشی برای صاحبان صنوف برگزار و مهلت کافی هم به آنان برای ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت داده شده است، لذا صنوف باید به این مورد تمکین کنند.

ضوابط اختصاصی گروه کالایی فلزات گرانبها و گوهر سنگ‌ها در راستای اجرای ماده ٢ الحاقی ذیل تبصره چهار ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده و در حکم قانون است و گروه فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها هفتمین گروه کالایی مشمول این ضوابط است لذا باید خرید و فروش و معاملات طلا را در این سامانه ثبت کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.