صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ناسا به مردم این فرصت را می‌دهد تا نام خود را با کاوشگر Viper، اولین ماه‌نورد روباتیک آژانس، به ماه بفرستند.

به گزارش شهرآرانیوز - ناسا با کمپین «نامت را با Viper بفرست» (Send Your Name with Viper)، مردم را تشویق می‌کند تا نام خود را قبل از ۱۵ مارس در وبسایت آژانس ثبت کنند تا به ماه فرستاده شود.

به گفته ناسا، این اسامی به کاوشگر چسبانده می‌شوند. این کاوشگر مأموریتی را برای کاوش قطب جنوب ماه آغاز می‌کند، همان مکانی که آژانس قصد دارد اولین زن و اولین فرد رنگین‌پوست را در برنامه آرتمیس خود بر روی ماه فرود آورد.

تصویر مریخ نورد ناسا در ماه

نیکولا فاکس، مدیر مأموریت علمی ناسا، گفته است: "با Viper، قصد داریم قسمت‌هایی از سطح ماه را که تا به حال کسی به آن نرفته است کاوش کنیم. با این کمپین، ما از جهان دعوت می‌کنیم تا بخشی از این سفر پرمخاطره و در عین حال پر ارزش باشند. فکر کنید، همان زمانی که Viper در زمین ناهموار قطب جنوبی ماه حرکت می‌کند و داده‌های ارزشمندی را جمع آوری می‌کند، نام‌های ما را هم حمل می‌کند.»

ناسا گفته این کمپین از سنت طولانی آژانس در ارسال پیام‌های الهام‌بخش در فضاپیما‌های اکتشافی نشئت می‌گیرد. ناسا قبلاً اسامی میلیون‌ها نفر را در مأموریت‌های مختلف ارسال کرده بود، از جمله آرتمیس ۱ و چندین مأموریت مریخ‌نورد.

Viper ناسا بخشی از برنامه آرتمیس است که ماموریت‌هایی را برای ارسال اولین فضانوردان به مریخ آماده می‌کند. طبق اعلام ناسا، این ماه‌نورد روباتیک قرار است در اواخر سال ۲۰۲۴ قطب جنوبی ماه را کاوش کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.