صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نشست تخصصی ستاد برگزاری دومین جشنواره ملی «قصه گویی تبیین» با حضور منیری، مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست تخصصی ستاد برگزاری دومین جشنواره ملی «قصه‌گویی تببین»، شنبه ۵ اسفندماه ۱۴۰۲ با حضور حامد منیری، مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد حسین زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، حجه الاسلام و المسلمین مهدی شجاع، سرپرست مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی، حجه الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، حمید صمدی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و وجیهه رفائی، دبیر جشنواره ملی قصه گویی تبیین، برگزار شد.

در این نشست، منیری، مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اولویت دهی به کودکان و نوجوانان در مبحث تبلیغ و ترویج آموزه‌های قرآنی، گفت: این دفتر، استفاده موثر از مراکز و نهاد‌های دولتی را در روند اجرایی نمودن سلسله برنامه‌های تبیین به خصوص جشنواره قصه گویی و قصه نویسی قرآنی در دستور کار خود قرار داده است.

وی از دبیرخانه برگزار کننده این جشنواره خواست تا تمام تلاش خود را بر این مهم مصروف داشته و در جذب استعداد‌ها و بالاترین ظرفیت‌های ادبی در زمینه قصه پردازی و قصه گویی اهتمام لازم را انجام دهند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز، ضمن بیان این مطلب که قصه یکی از موثرترین ابزار تبلیغ و ترویج است گفت: قصه‌های قرآنی سرشار از واقعیت، تمثیل، فلسفه، تاریخ، آموزش و مباحث روان شناختی اند و می‌توانند دستمایه خلق قصه‌هایی جذاب برای انتقال مفاهیم قرآنی و ارزشی باشند.

حسین زاده، لزوم اطلاع رسانی این جشنواره از طریق شبکه‌های سراسری صدا و سیما با توجه براهمیت این جشنواره در سطح ملی را یادآور شد و بر پیگیری آن از سوی دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت وزارت ارشاد تاکید کرد.   

در ادامه دبیر اجرایی این جشنواره، گزارشی از فعالیت‌های انجام گرفته از روند برگزاری آن را بیان کرد و در خصوص هماهنگی‌های انجام گرفته با آموزش و پرورش، حضور این مجموعه را در مسیر برگزاری جشنواره و آثار ورودی به بخش مسابقه قصه خوانی و قصه نویسی بسیار تأثیر گذار عنوان کرد.

در پایان جلسه، لوح تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به واسطه سال‌های متمادی تلاش و خدمات شایان توجه حجه الاسلام و المسلمین، سید جلال حسینی در امر فعالیت‌های تبلیغی قرآن در مسیر تبیین شاخص‌های قرآنی و آموزه‌های معرفتی آن، از سوی مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت این وزارت خانه به وی تقدیم شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.