صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دادستان کل کشور گفت: تا کنون تنها تخلفاتی در فضای مجازی رخ داده که تذکرات لازم داده شد و مسائل برطرف شده است.

به گزارش شهرآرانیوز حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد با اشاره به رصد فضای انتخابات از سوی دادستانی‌های سراسر کشور بیان کرد: الحمدالله تاکنون جرم انتخاباتی نداشته‌ایم.

دادستان کل کشور تصریح کرد: تنها تخلفاتی در فضای مجازی رخ داده بود که تذکرات لازم داده شد و مسائل برطرف شد.

موحدی آزاد عنوان کرد: مشکل حادی تاکنون در حوزه انتخابات و فعالیت کاندیدا‌ها در عرصه فضای مجازی وجود نداشته است.

همچنین اصغر جهانگیر؛ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در رابطه با کلاهبرداری‌هایی که ممکن است در زمان تبلیغات انتخابات رخ دهد، گفت: یکی از مسائل مهم مطرح شده این بود که افرادی در زمان‌های خاص، در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کنند، به‌طور‌مثال امروز که بحث انتخابات داغ است و کسانی هم هستند که تمایل به کمک در بحث‌های مالی آن دارند، پیش بینی قانونی شده که از چه راه‌هایی می‌توانند به کاندیدا‌های مورد علاقه خود کمک کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: در این فضا، ممکن است کسانی مدعی شوند که در حمایت از یک نامزد به جمع آوری امکانات مادی مشغول هستند و از این طریق بخواهند از مردم کلاهبرداری کنند. درباره این مسئله در کمیته‌های مربوطه بحث شده است.

جهانگیر افزود: مشخصا همه کسانی که می‌خواهند کار جمع اوری کمک‌های نقدی برای نامزد‌های انتخاباتی انجام دهند، باید با سرشماره‌ها و سرشناسه‌های مشخصی اقدام کنند تا اجازه کلاهبرداری به کسی داده نشود؛ لذا اطلاع رسانی این موضوع به مردم که حمایت مالی از چه طریقی باشد، بسیار مهم است.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.