صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

با چقدر سرمایه می‌توانیم بانک تاسیس کنیم؟

  • کد خبر: ۲۱۶۹۲۶
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
معاون اول رئیس جمهور، مصوبه هیئت وزیران درباره افزایش حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس و فعالیت بانک‌های غیردولتی، موسسات اعتباری غیربانکی و بانک‌های قرض‌الحسنه را ابلاغ کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون اول رئیس جمهور، مصوبه هیات وزیران درباره افزایش حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس و فعالیت بانک‌های غیردولتی، موسسات اعتباری غیربانکی و بانک‌های قرض‌الحسنه را ابلاغ کرد که بر این اساس حداقل ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه برای تاسیس و فعالیت یک بانک غیردولتی مورد نیاز است.

️براساس این ابلاغیه، حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس موسسه اعتباری غیربانکی به ۱۵ همت و بانک قرض‌الحسنه به ۵ همت افزایش می‌یابد. ️

بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی موجود نیز موظف شدند ظرف ۳ سال در چهارچوب برنامه زمانبندی مورد تایید بانک مرکزی، نسبت به افزایش سرمایه خود به میزان حداقل تعیین شده اقدام کنند و در غیر این صورت، بانک مرکزی موظف است اقدامات نظارتی مقتضی از جمله سلب حق تقدم آن دسته از سهامداران غیردولتی بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی را که در افزایش سرمایه مشارکت نکرده‌اند در چهارچوب قوانین و مقررات مربوط، اعمال کنند.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.