صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی گفت: زمینه رصد الکترونیکی عملکرد واحد‌های مشاور معاملات املاک در شهر مشهد فراهم شده است و از ابتدای سال آینده نظارت بر عملکرد آن‌ها از طریق نرم‌افزار انجام می‌گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن صیادی با اعلام این خبر، اظهار کرد: از ابتدای فروردین ۱۴۰۳ استفاده از نرم‌افزار «تعیین اجاره‌بها» که تاکنون به صورت برون خط (آفلاین) مورد استفاده قرار می‌گرفت، برای همه مشاوران معاملات ملکی در مشهد الزامی شده و باید از این نرم‌افزار برای تعیین برخط اجاره‌بها بهره بگیرند.

وی بیان کرد: استفاده برخط از نرم افزار «تعیین اجاره‌بها» مصوبه کارگروه تخصصی مسکن مشهد ذیل قرارگاه مهار تورم است که اجرای آن برای همه صنوف مشاور معاملات املاک الزامی است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی گفت: طرح نظارت بر فعالیت مشاوران معاملات املاک در کلانشهر مشهد به منظور نظارت بر اجرای مصوبه سران قوا در خصوص تعیین افزایش ۲۰ درصدی اجاره‌بها و جلوگیری از اعمال نرخ‌های بیشتر از ابتدای امسال با جدیت پیگیری شد و بر این اساس چهار هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های مشاور املاک در مشهد انجام گرفت.

صیادی اظهار کرد: بازرسی از واحد‌های معاملات ملکی مشهد منجر به تشکیل ۴۴۵ پرونده تعزیری شده که به پلمب بیش از ۱۰۰ واحد در این رسته صنفی به دلیل دریافت حق الزحمه مازاد، عدم نصب نرخنامه و مبایعه نامه هولوگرام‌دار انجامیده است.

وی شمار مشاوران املاک دارای پروانه کسب معتبر در مشهد را ۱۱ هزار و ۵۹۷ واحد ذکر کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.