صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی برای سامانه بارشی جدید در استان گفت: از روز سه‌شنبه بعدازظهر با ورود سامانه بارشی طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بارش باران توام با رعدوبرق و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ، آبگرفتگی معابر و سیلاب در مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز محمد غیوری‌خواه در خصوص وضعیت جوی استان اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، طی امروز جوی به نسبت پایدار در اکثر نقاط استان حاکم است.

وی افزود: از روز سه‌شنبه بعدازظهر با ورود سامانه بارشی طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه بارش باران توام با رعدوبرق و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ، آبگرفتگی معابر و سیلاب در مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود. در مشهد از فرداشب شاهد بارش باران خواهیم بود که اصل بارش‌‎ها تا چهارشنبه است، اما تا پنجشنبه قبل از ظهر احتمال بارش‌های پراکنده وجود دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه ضمن افزایش سرعت وزش باد، وزش باد گاهی شدید با احتمال خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.

غیوری‌خواه عنوان کرد: طی روز پنجشنبه از میزان بارش‌‎ها کاسته شده و عمدتاً در نواحی شمالی و ارتفاعات احتمال بارش پراکنده وجود دارد. طی روز جمعه نیز جوی پایدار برای استان پیش‌بینی می‌شود. تنها طی روز سه‌شنبه دما به صورت موقتی افزایش خواهد داشت و از روز چهارشنبه مجدد کاهش دما انتظار می‌رود. پیرامون سامانه فوق هشدار سطح نارنجی شماره ۸۸ صادر شده است.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارش از مشهد با ۰.۹ میلی‌متر گزارش شده و سردترین نقطه استان فریمان با ۳ درجه و گرمترین نقطه تایباد با ۲۸ درجه بوده است. بیشترین میزان وزش باد را از سرخس با ۶۵ کیلومتر بر ساعت داشتیم. دمای هوای مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۸ تا ۲۱ درجه در نوسان بوده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.