صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مشهد سالانه نیاز به ساخت ۶۰ هزار واحد سکن دارد

  • کد خبر: ۲۲۰۰۸۵
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۵
عضو انجمن انبوه سازان خراسان رضوی گفت: حدودا ۳۵ هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم توسط انبوه سازان استان عقد قرارداد شده است.

نعمت اللله ظریف در گفت وگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص میزان نیاز استان و شهر مشهد در ساخت وساز تصریح کرد: حدودا ۳۵ هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن دولت سیزدهم توسط انبوه سازان استان عقد قرارداد شده است که  به طور متوسط چیزی حدود ۲۵ تا ۳۵ درصد پیشرفت کار صورت گرفته است. در بخش خصوصی متاسفانه اماری در باره ساخت و ساز‌ها نداریم.

وی در پاسخ اینکه این ساخت و ساز‌ها چقدر از نیاز استان را پوشش می‌دهد گفت: ما سالانه در استان نیاز است چیزی حدود ۸۵ هزار واحد ساخته شود و این چرخه باید  به طوری ادامه دار باشد که در انتهای سال به بهره برداری ۸۵ هزار واحد به بهره برداری برسیم اما عملا این اتفاق نمی افتد. از این میزان ۸۵ هزار چیزی حدود ۶۰ هزار واحد نیاز است در مشهد ساخته شود.

عضو انجمن انبوه سازان خراسان رضوی تاکید کرد: دولت در ابتدای کار  قول ساخت سالانه یک میلیون واحد را داده بود، اما به این نتیجه رسید که دولت امکان ساخت و ساز را ندارد و باید تصدی گری کند و اینکه زمین در اختیار مردم قرار دهد و تسهیلات ساخت به مردم بدهد. مسلما در سال‌های باقیمانده دولت با ارائه زمین به مردم و ساخت انبوه سازان انتظار است  به ۴ میلیون ساخت برسیم اما با توجه به نبود زیر ساخت مناسب بعید است به  این عدد برسیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.