صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ، ماهی و تخم‌مرغ مشهد گفت: افزایش نسبی تولید مرغ و کاهش نسبی تقاضا و هم‌زمانی این دو موضوع حمایت مسئولان از مرغدار را می‌طلبد.

فرامرز قائمی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز، بیان کرد: مازاد عرضه و نبود تقاضا به‌نسبت تولید باعث شده بازار مرغ در مشهد زیر نرخ مصوب عرضه شود و متاسفانه به دلیل نبود حمایت مداوم از مرغدار، این بازار برای تولیدکننده وضعیت خوبی ندارد.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ، ماهی و تخم‌مرغ مشهد، باوجود اینکه نرخ مصوب گوشت مرغ در بازار ۸۵ هزار تومان است، مرغ گوشتی بین ۷۱ تا ۷۵ هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین  مرغ زنده اکنون با نرخ ۵۴ هزار معامله می‌شود با اینکه مصوب آن ۶۳ هزار تومان است؛ یعنی چیزی حدود ۹ هزار تومان زیر نرخ مصوب است.

وی افزود: این عرضه زیر قیمت مصوب باعث می‌شود مرغدار از تولید دلسرد شود. این مرغ برای مرغدار بین ۵۷ تا ۶۰ هزار تومان بهای تمام‌شده دارد درحالی‌که ۵۴ هزار تومان به دلیل مازاد تولید عرضه می‌شود و این یعنی ۳ تا ۷ هزار تومان ضرر.

وی تصریح کرد: نسبت به مدت مشابه سال گذشته ممکن است کاهش تقاضا نداشته باشیم، اما نسبت به دو ماه قبل از سال، کاهش مشاهده می‌شود. وقتی مرغدار نهاده دامی یارانه‌ای دریافت می‌کند، صادرات هم برای این محصول توجیه ندارد.

قائمی افزود: افزایش نسبی تولید مرغ و کاهش نسبی تقاضا و هم‌زمانی این دو موضوع حمایت مسئولان از مرغدار را می‌طلبد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.