صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تخصیص ۳ میلیارد اعتبار برای هر دفتر تسهیلگری مشهد

  • کد خبر: ۲۷۵۵۴
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
تشکیل و راه اندازی و استقرار دفاتر تسهیلگری دومین تصمیم اساسی شورای پنجم است.
شهرآرانیوز- رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای شهر با بیان اینکه شورای پنجم شهر مشهد و مدیریت شهری در این دوره، هزینه‌های سنگینی برای بازآفرینی بر عهده گرفته است، افزود: تاکنون ۳ مصوبه اساسی داشته ایم که نخستین مصوبه، ایجاد سازمان بازآفرینی بود؛ مجموعه‌ای که پیش‌تر در قالب یک دفتر ذیل واحد شهرسازی فعالیت می‌کرد و کارآمدی لازم را نداشت.

احمد نوروزی، تشکیل و راه اندازی و استقرار دفاتر تسهیلگری را دومین تصمیم اساسی شورای پنجم دانست و گفت: ۲۸ دفتر در محلات هدف بازآفرینی راه اندازی شده و ۲۳ دفتر ازسوی شهرداری و ۵ دفتر هم توسط استانداری فعال شده است.

نوروزی با بیان اینکه براساس مصوبه شورای شهر برای هر دفتر تسهیلگری ۳۰۰ میلیون تومان برای مرحله شناخت، مطالعات و آغاز فعالیت پیش بینی شده است، افزود: هزینه‌های آینده نیز متناسب با تحقق اهداف پرداخت خواهد شد.

وی افزود: تصمیم گیری‌ها و اقدامات دفاتر تسهیلگری پیوسته در تعامل و ارتباط با مردم انجام می‌شود. این مشارکت مستقیم سبب افزایش تعامل و همکاری مردم خواهد شد؛ زیرا آن‌ها در محله خود ایفای نقش می‌کنند.

نوروزی در ادامه به طرح مصوب اعضای شورا درباره حمایت از مشاغل خرد و خانگی پرداخت و بیان کرد: براساس همین دغدغه، کارگروه ویژه‌ای در شورا شکل گرفت. البته تشکیل دفاتر تسهیلگری حرکتی نوظهور است؛ با این حال نتایج خوب این اقدام را شاهد هستیم.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.