صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بیش از ۳۰ درصد از مدارس کشور توسط خیران مدرسه ساز احداث، تعمیر و بازسازی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز،  وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت علاوه بر اعتبارات مصوب مدرسه‌سازی، سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه توسط خیران اختصاص داده است.

محسن حاجی میرزایی چهارشنبه شب در دیدار با خیرین مدرسه ساز استان همدان افزود: بیش از ۳۰ درصد از مدارس کشور توسط خیران مدرسه ساز احداث، تعمیر و بازسازی شده است.

وی با بیان اینکه خیران همواره به آموزش و پرورش کمک کرده اند ابراز امیدواری کرد: خیران در طرح فراگیر آجر به آجر نیز یاریگر این وزارتخانه باشند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طرح آجر به آجر با هدف اشاعه فرهنگ مدرسه سازی به راه افتاد تاکید کرد: فرهنگ کمک در مدرسه سازی باید در جامعه گسترش یابد و همه آحاد جامعه را دربرگیرد.

وی خاطرنشان کرد: نیاز به فرهنگ مشارکت در مدرسه سازی بیشتر از ساخت مدرسه است و با اجرای طرح آجر به آجر زمینه مشارکت همه جامعه را در امر خداپسندانه مدرسه سازی فراهم کردیم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه همه تمدن‌های بشری محصول یادگیری است و یادگیری های متفاوت تمدن های متفاوت ساخته است گفت: مدرسه کانون اتفاق مبارکی است و کسانی که در کار مدرسه سازی دخالت می کنند به یکی از مهمترین کارکردها دست یافته‌اند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: ساختمان مدرسه ممکن است ویران شود، اما تاثیر انتقال دانش و آگاهی به انسانها پایدار است.

وی ادامه داد: سنگ بنای سعادت انسانها را با مدرسه سازی شکل می دهیم  و این توفیقی است که سرمایه عمر و فرصت خیرین به این امر اختصاص می یابد.

 حاجی میرزایی عنوان کرد: هرکسی در آگاه کردن و خوب دیدن و خوب شنیدن و خوب اندیشیدن انسانها قدم بردارد بزرگترین خدمت را می کند و مدرسه آمده است این توانمندی ها را تغذیه کند.

وی گفت: هرکس در این مسیر گام بردارد در راهی قدم برداشته که آثار آن همیشگی است.

وزیر آموزش و پرورش امروز چهارشنبه پس از حضور در گلزار شهدای شهر همدان با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار کرد.

فردا پنجشنبه نیز با حضور وزیر آموزش و پرورش، ۲ استخر دانش‌آموزی در آموزش و پرورش ناحیه یک و ۲ همدان بهره‌برداری و عملیات اجرایی مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی زنده یاد غلامحسین زمانی در ناحیه ۲ این شهر آغاز می‌شود.

منبع:ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.