صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بر خلاف رویه معمول چند هفته اخیر که یکشنبه‌ها روز اصلاح بازار است، امروز شاخص کل بورس و همینطور شاخص کل فرابورس به ترتیب ۱.۹ درصد و ۱.۶ درصد رشد را تجربه کردند تا در دومین روز معاملاتی از هفته جاری بازار سبز بماند.
گروه اقتصاد/شهرآرانیوز؛ امروز شاخص کل بورس با ۱.۹ درصد رشد معادل ۳۱۴۲۱ پله صعود کرد و به یک میلیون و ۶۵۲ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با ۱.۱۲ درصد رشد معادل ۵۲۰۹ پله صعود را تجربه کرد و به ۴۶۹ هزار واحد رسید. تفاوت معناداری میان رشد شاخص کل و شاخص هم وزن همچون روز‌های گذشته بیان گر توجه بیشتر بازار به نماد‌های بزرگ و شرکت‌های شاخص ساز است.

امروز ۱۵ تیر ماه در دو بازار بورس و فرابورس در مجموع ۴۵۷  نماد در قیمت‌های مثبت و ۱۵۸ نماد در قیمت‌های منفی معامله شدند. در جریان معاملات امروز ۸ میلیارد و ۹۹۸ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۴ هزار و ۸۵۹ میلیارد تومان معامله شد.

بسیاری از تحلیل گران انتظار داشتند که امروز بازار روند اصلاحی در پیش گیرد چراکه معاملات روز شنبه حکایت از قدرت بیشتر جانب فروشنده داشت و از سمتی طبق معمول یکشنبه‌ها بعد از عطش تقاضا در روز شنبه انتظار اصلاح بازار را داریم، اما این اتفاق رخ نداد و دیدیم که امروز هم نقدینگی و پول داغ توانست بازار را سبز نگاه دارد و جبهه خریداران را تقویت کند.

در این گزارش شاخص‌های منتخب، نماد‌های موثر بر شاخص کل و نماد‌هایی که بیشترین رشد را امروز تجربه کردند را برایتان لیست کرده‌ایم که در ادامه می‌بینید.

نماد‌هایی که امروز بیشترین رشد را تجربه کردند:
نمادهای موثر بر شاخص کل:
شاخص‌های منتخب:
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.