صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

احتمال بازگشت محدودیت‌های کرونایی به مشهد

  • کد خبر: ۳۴۷۰۰
  • ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
دبیر کمیته مراقبت و درمان کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پیشنهاد اعمال دوباره برخی محدودیت‌های کرونایی در کلان‌شهر مشهد که وضعیت قرمز دارد به ستاد استانی مقابله و پیشگیری از کرونا داده شده است.
به گزارش شهرآرانیوز، دکتر علی اصغر انجیدنی افزود: تصمیم‌گیری برای اعمال محدودیت‌های مرتبط با بیماری کرونا در کلان‌شهر مشهد و دیگر شهرستانهای استان در ستاد استانی مقابله و پیشگیری از کرونای استانداری خراسان رضوی صورت می‌گیرد. 
 
وی از راه‌اندازی نقاهتگاه برای بیماران بهبود یافته از کرونا که از بیمارستان مرخص می‌شوند خبر داد و اظهار کرد: بیماران بهبود یافته کووید ۱۹ باید به مدت دو هفته در قرنطینه باشند.

دبیر کمیته مراقبت و درمان کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه به طور متوسط ۲۲۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری می‌شوند.

انجیدنی افزود: اکنون هزار و ۲۰۰ تخت بستری برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص یافته است و در مرحله دوم ۸۰۰ تخت دیگر پیش‌بینی شده است تا در صورت نیاز به کارگیری شود.

وی بر استفاده از ماسک توسط همه مردم تاکید کرد و ادامه داد: هم اکنون ماسک مهم‌ترین روش ثابت شده و مؤثر در پیشگیری از انتقال ویروس کرونا به شمار می‌رود.

دو بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا (ع) و شریعتی مشهد ویژه بیماران کرونایی اختصاص یافته‌اند.

۸۰ درصد جمعیت خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه جمعیت این استان در ۱۷ شهرستان از خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور بهره می‌برند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر خدمات‌رسانی به کلان‌شهر مشهد، ۱۳ شهرستان در استان خراسان رضوی را نیز زیر پوشش دارد.
 
منبع:ایرنا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.