صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی طرقبه و مشهد

  • کد خبر: ۳۷۵۰۳
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
۱۰۰ هکتار از راضی روستای لنگر در محدوده شهرستانهای طرقبه و مشهد با حضور نماینده دادستان مشهد و دستگاه‌های متولی رفع تصرف و آزاد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، قاضی دادسرای ویژه فضای مجازی و شهرسازی مرکز خراسان‌رضوی گفت: اراضی لنگر جزء اراضی اختلافی بین طرقبه و مشهد بود که همین امر منجر به سوء استفاده افراد سودجو شده‌ بود و با توجه به اختلافی بودن این اراضی، قانون بیش از یک سال در این اراضی اجرا نشد.
مهدی غلامی افزود: امروز با حضور دستگاه‌های مرتبط، اراضی زراعی تغییر کاربری شده در پهنه هکتاری شامل ۱۳۰ باغ ویلا تخریب و آزادسازی شد.


وی ادامه داد: اقدامات مشترک شورای حفظ حقوق بیت‌المال در رفع تصرف‌ اراضی تغییر کاربری شده و اعاده به وضعیت سابق با جدیت پیگری می‌شود.


شهرستان مشهد با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت و ۹ هزار و ۸۱ کیلومتر مربع مساحت متشکل از سه بخش مرکزی، احمد آباد و رضویه است و ۱۱ دهستان و ۳۵۷ روستا دارد.


کلانشهر مشهد نیز با ۳۵۰ کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در بخش مرکزی این شهرستان واقع است.


تعداد روستاهای بخش مرکزی مشهد ۲۲۰ روستاست و بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۱۳۵ روستا چسبیده به کلانشهر مشهد و در حریم آن قرار گرفته‌اند و بیشترین میزان ساخت و سازهای غیرمجاز مربوط به این مناطق است.

 

شهرستان طرقبه و شاندیز نیز در غرب و شمال غرب مشهد با مساحت هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع ۵۸ هزار و ۴۸۳ نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.