صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

۸۰ هزار همکار فرهنگی در آموزش‌وپرورش استان مشغول‌به‌کار هستند و برای شروع سال تحصیلی جدید با کمبود ۱۹ هزار نیرو مواجه هستیم.

جانقربان- شهرآرانیوز| مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: در سال تحصیلی گذشته یک میلیون و ۳۱۰ هزار دانش‌آموز در آموزش‌وپرورش استان تحصیل می‌کردند که پیشبینی می‌شود این تعداد امسال به بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر افزایش پیدا کند.


قاسمعلی خدابنده در حاشیه دیدار با خبرنگاران روزنامه شهرآرا به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: ۴۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ وارد سیستم آموزشی می‌شوند که در ۵۳ هزار کلاس درس مشغول به تحصیل خواهند شد.


وی اظهار کرد: تعداد کلاس‌های درس امسال ارتقا نخواد یافت و تراکم کلاس‌ها افزایش خواهد داشت.


مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: اکنون ۸۰ هزار همکار فرهنگی در آموزش‌وپرورش استان مشغول‌به‌کار هستند و برای شروع سال تحصیلی جدید با کمبود ۱۹ هزار نیرو مواجه هستیم.


خدابنده اظهار کرد: به شیوه‌های مختلف به‌دنبال جذب نیرو هستیم و تعداد ۵۳۰۰ نیرو را از طریق خرید خدمات آموزشی تاکنون تأمین کرده‌ایم.


وی افزود: بیش از ۳۵۰۰ نفر به‌صورت حق‌التدریس آزاد جبران خواهند شد و حدود ۳۰۰ سربازمعلم و ۷۰ طلبه وظیفه جذب خواهیم کرد.


این مقام مسئول در آموزش‌وپرورش استان گفت: ۹۵۰۰ نفر دیگر به‌صورت حق‌التدریس یا اضافه‌کار نیرو‌های شاغل یا بازنشسته همکاری خواهند کرد.


گفتنی است در حاشیه این بازدید تفاهم‌نامه همکاری‌های دوجانبه فرهنگی بین مؤسسه فرهنگی شهرآرا و آموزش‌وپرورش استان امضا شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.