صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سربازرس گروه اقتصادی بازرسی کل خراسان رضوی در واکنش به اظهارنظر یکی از نمایندگان استان خراسان رضوی مبنی بر کوتاهی این سازمان و بروز معضلات مؤسسات مالی و اعتباری برای مردم این استان، ارائه ۵۹ گزارش و مکاتبه در سال‌های ۹۰ تا ۹۶ برای موضوع مؤسسات مالی غیرمجاز و شرکت‌های پدیده و پردیسبان را از جمله اقدامات این مجموعه برشمرد.
به گزارش شهرآرانیوز، حسن طاوسی عنوان کرد: از ۱۳ خرداد ۹۰ تا ۲ اردیبهشت ۹۶ بالغ بر ۵۹ گزارش و مکاتبه از سوی بازرسی کل خراسان رضوی در خصوص این مجموعه‌ها به ستاد سازمان بازرسی کل کشور، دادستانی و دادگستری استان خراسان رضوی، نیروی انتظامی، ادارات کل کار و تعاون، جهاد کشاورزی، مسکن و شهرسازی، منابع طبیعی و آبخیزداری، سازمان ثبت اسناد، میراث فرهنگی، محیط زیست، سازمان امور مالیاتی، استانداری خراسان رضوی، اداره آب منطقه‌ای و دفتر نمایندگی بانک مرکزی در خراسان رضوی برای گزارش تخلفات این مؤسسات صورت گرفته است.

سربازرس گروه اقتصادی بازرسی کل خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همچنین مکاتباتی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری مشهد برای جلوگیری از تبلیغات مطبوعاتی و شهری این مؤسسات انجام شده است.

وی افزود: به طور مثال ۳۳ مکاتبه تنها برای شرکت پدیده شاندیز صورت گرفته و چند فقره گزارش درباره این شرکت به دستگاه‌های ذیربط و مرجع قضایی ارسال شد که پس از آن با دستور ریاست وقت قوه قضائیه، پرونده قضایی تشکیل و رسیدگی شد.

طاوسی افزود: همچنین سهم مؤسسه میزان ۱۳ گزارش و مکاتبه از سوی بازرسی کل خراسان رضوی است. مکاتباتی نیز از سوی نهاد‌های اشاره‌شده در پاسخ به نامه‌ها و گزارش‌های سازمان ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی کل کشور یک نهاد نظارتی است و در صورت احراز تخلف و جرم، گزارش آن را پس از طی مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌کند و رسیدگی به گزارش کیفری نیز در مرجع قضایی صورت می‌گیرد. همچنین به دلیل محرمانه بودن مکاتبات و گزارش‌ها و صدور دستور از سوی ضابطان قانونی، این مکاتبات رسانه‌ای نمی‌شود.

منبع: میزان
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.