صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

برنامه‌های هیئت‌های مذهبی برای محرم در مشهد

  • کد خبر: ۴۳۰۱
  • ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
کاروان نمادین ورود حضرت سیدالشهدا به کربلا فردا همزمان با روز دوشنبه اول محرم، از میدان ۱۵ خرداد به سمت حرم مطهر امام رضا (ع) حرکت می‌کند تا مشهدی‌ها ارادت خود را به حضرت سیدالشهدا (ع) به تصویر بکشند.

نجمه سرباز- شهرآرانیوز، سید مهدی طباطبائی، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه ماه محرم، ماه فعالیت هیئت‌های مذهبی است که در طول سال برنامه‌های مناسبتی زیادی دارند، افزود: درمشهد  دو هزار و ۵۳۴ هیات مذهبی برادران  و ۱۱۰۰ هیئت بانوان داریم که در این ماه فعال هستند و برنامه‌های فرهنگی و دینی خود را دنبال می‌کنند.

به گفته وی، شعار امسال ماه محرم خانواده و مقاومت نامگذاری شده است که در همین زمینه،  قبلا سازمان تبلیغات به وعاظ برنامه دادند که مباحث در بحث بنیان خانواده باشد و دشمن شناسی در برابر بدخواهان نظام مقدس جمهور‌ی اسلامی ایران و اهل بیت عصمت و طهارت باشد.

وی خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر مشهد یادآور خاطرات دوران دفاع مقدس است که با همکاری شهرداری‌های مناطق ایجاد می‌شود، جانمائی‌های آن از قبل مشخص شده است  که در همین خصوص حدود ۶۲۵ ایستگاه صلواتی در سطح شهر برپاست.

طباطبائی ادامه داد: روز جمعه مراسم شیرخوارگان حسینی در شهر مشهد  و در حرم مطهر رضوی، مهدیه و جامعه الحسین مسجد الغدیر در خیابان چراغچی و... برگزار می‌شود.

به گفته وی، همچنین در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، تشرف هیئات مذهبی را به حرم مطهر داریم، که تقاضاداریم همه دستگاه‌ها با هیئات مذهبی همکاری کنند تا خیابان‌های منتهی به حرم مطهر  برای تشرف عزاداران و هیئات مذهبی آماده شوند. در همین حال در صبح تاسوعا از همه هیئات مذهبی دعوت می‌کنیم تا در صحن انقلاب ساعت ۱۰ صبح حضور به هم رسانند تا عزاداری ویژه‌ای در این خصوص داشته باشم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.