صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تأخیر در واریز پول فروش سهام عدالت، چرا؟

  • کد خبر: ۴۵۴۹۳
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
  • ۲۲۴
سخن‌گوی ستاد راهبری سهام عدالت گفته افرادی که اطلاعات بانکی و شماره تماس آن‌ها درست بوده است، همان روز‌های اول همه پول را گرفته‌اند. اما برخی مردم می‌گویند با وجود درست‌بودن اطلاعات، هیچ مبلغی برای آن‌ها واریز نشده است.

نجمه سرباز | شهرآرانیوز، با گذشت حدود ۷ ماه از آغاز واگذاری سهام عدالت، مشکلات مردم با دریافت پول از بانک‌ها و کارگزاری‌ها همچنان ادامه دارد. این در حالی است که مقامات مسئول یا جوابی به این سؤال‌ها و انتقاد‌ها نمی‌دهند یا جواب‌های آن‌ها برای مردم قانع‌کننده نیست. پیام‌های مردم نشان می‌دهد با وجود رعایت ۲ نکته صحت اطلاعات و زمان واگذاری، نه‌تن‌ها پول را کامل نگرفته‌اند که برخی حتی ریال هم به حسابشان واریز نشده است.

 

مشکل واریزنشدن پول سهام عدالت از کجاست؟

دراین‌باره حسین امیررحیمی، مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان خراسان رضوی، در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه توزیع سهام عدالت در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی کشور در سال ۸۵ اجرا شد و ۴۹ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۱۹۳ نفر مشمول دریافت این سهام شدند که می‌توان به مشمولان نهاد‌های حمایتی، روستاییان و عشایر، شاغلان و بازنشستگان، ایثارگران، بیماران خاص، خدام مساجد و حسینیه‌ها، روزنامه‌نگاران، زنان سرپرست خانوار، کارکنان ستاد نماز جمعه، طلاب حوزه‌های علمیه و گروه‌های عمومی اشاره کرد.


وی سهم استان خراسان رضوی را از مجموع ۴۹ میلیون سهام عدالت توزیع‌شده، ۴ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۱۹۳ سهم بیان کرد و افزود: ارزش اولیه سهام خانوار‌های استان که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند، حدود ۱۴۳۷ میلیارد تومان و ارزش سهام عدالت خانوار‌هایی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود برگزیده‌اند، معادل ۶۹۰ میلیارد تومان بوده که در مجموع ارزش اولیه سهام عدالت خانوار‌های استان خراسان رضوی حدود ۲۱۲۶ میلیارد تومان بوده است.

 

۴۸ درصد مشهدی‌ها سهام عدالت دارند

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی همچنین بیان کرد: یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در مشهد سهام عدالت دارند که ۴۸ درصد جمعیت کل شهر است. این کلان‌شهر در این زمینه برخوردارتر از کل استان است.
وی با بیان اینکه سهام‌ها از ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت خارج از بورس هستند، درباره ارزش شرکت‌های بورسی سهام عدالت نیز گفت: ارزش شرکت‌های بورسی حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است که نشان می‌دهد هر فردی ارزش سهامش تا پایان سال ۹۸ حدود ۱۰ میلیون تومان است.


به گفته وی، بعد از آزادسازی سهام عدالت با موافقت رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت‌ماه امسال تعداد یک میلیون و ۲۶۸ هزار و ۲۰۰ نفر از خانوار‌های استان (۳۲ درصد) روش مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده‌اند و بقیه خانوار‌ها برای مدیریت سهام عدالت خود یا اقدام نکرده‌اند یا شیوه غیرمستقیم را برگزیده‌اند.

 

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان خراسان رضوی با بیان اینکه ارزش کل سهام عدالت خانوار‌های استان خراسان رضوی بیش از ۷۷ هزار میلیارد تومان است و ارزش سهام کسانی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود برگزیده‌اند، هیچ تفاوتی با ارزش سهام به روش غیرمستقیم ندارد، افزود: باتوجه‌به ارزش کلی سهام عدالت استان که حدود ۷۷ هزار میلیارد تومان است، اگر خانوار‌های استان به آزادسازی ۶۰ درصد سهام خود اقدام کنند، سهام عدالت آزادشده در استان حدود ۴۶ هزار میلیارد تومان خواهد بود.


دارندگان سهام عدالت وام می‌گیرند

وی در ادامه درباره شرایط استفاده از تسهیلات با ضمانت سهام عدالت خاطرنشان کرد: دارندگان سهام عدالت ازاین‌پس می‌توانند در همه بانک‌ها سهام عدالت را به‌عنوان وثیقه بگذارند و کارت اعتباری خرید دریافت کنند. ارائه کارت اعتباری، دستورالعملی است که بانک مرکزی بخش‌نامه کرده و همه بانک‌ها توافق کردند تا ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت را به‌صورت تسهیلات پرداخت کنند.


امیررحیمی افزود: سود دریافتی بانک‌ها با ارائه کارت اعتباری ۱۸ درصد است و متقاضیان به مراجعه حضوری به بانک‌ها نیاز ندارند، به‌طوری‌که سامانه‌های الکترونیکی تعریف‌شده، از ۲ طریق داده اطلاعاتی شماره شبا و شماره تلفن همراه مشتری شناسایی و فرایند بانکی از طریق سیستم‌های الکترونیکی به‌سرعت انجام می‌شود.


او ادامه داد: هم اکنون بانک‌های ملی و ملت کاملا الکترونیکی شده‌اند و سایر بانک‌ها هم کار الکترونیکی‌شدنشان در حال انجام است. برای گرفتن کارت اعتباری به هیچ وثیقه و ضامن دیگری نیاز نیست و فقط با ارائه سهام عدالت، مردم می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. این کارت‌های اعتباری، وام نیست و شرایط خاصی دارد که اگر متقاضی آن، شرایط را رعایت کند، هیچ سودی لازم نیست پرداخت کند.


مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان به دستورالعمل استفاده از این کارت‌ها اشاره و بیان کرد: از نخستین تراکنشی که از کارت اعتباری استفاده می‌شود، مشتری یک ماه فرصت دارد تا مبلغ هزینه‌شده را تسویه کند و این کارت‌ها هرماه شارژ می‌شود و اگر تا ۳۰ روز مشتری مبلغ کسرشده کارت را تسویه نکند، باید بهای سود ۱۸ درصد را به بانک پرداخت کند. برای مرحله دوم واگذاری ای‌تی‌اف‌ها نیازمند تصمیم دولت هستیم و هر تصمیمی که گرفته شود، وزارت اقتصاد و بانک‌ها مکلف به انجام آن است.


به گفته وی، ۳ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۴۰۴ دارنده سهام عدالت در خراسان رضوی می‌توانند معادل ۵۰ درصد ارزش کل سهام خود، حدود ۱۰ میلیون تومان، تسهیلات به‌صورت کارت اعتباری با ضمانت سهامشان دریافت کنند.

 

مشکل تأخیر در واریزی‌های سهام عدالت ادامه دارد

دکتر امیر رحیمی در ادامه با اشاره به صحبت‌های وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: هیچ بانکی اجازه ندارد کمتر از ارزش بازار بورس، سهام عدالت را خریداری کند. احتمالا اشتباهی در محاسبات ارزش بازار بورس انجام می‌شود و این موضوع موجب تأخیر در واریز پول خرید سهام عدالت می‌شود. سهام‌داران می‌توانند متناسب با شرایط بازار و به موجب فرمول تعیین‌شده، سهام عدالت خود را به بانک‌ها بفروشند.


در این راستا، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه اعلام کرده است که اولویت نخست شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، بانک‌ها و شبکه کارگزاری در فروش سهام عدالت، حفاظت و صیانت از دارایی‌های مشمولان سهام عدالت است تا از سوء‌استفاده‌های احتمالی در این زمینه جلوگیری شود، به‌طوری که هیچ فردی غیر از خود سهام‌دار امکان سفارش‌گذاری برای فروش سهام را نداشته باشد.


موضوع مهم دیگر این است که وجوه حاصل از فروش سهام عدالت باید به حساب خود فرد واریز شود.
اما مواردی وجود دارد که شماره شبای بانکی تعدادی از مشمولان به اشتباه، راکد یا مسدود بوده و به همین علت این وجوه به حساب آن‌ها واریز نشده است و این افراد نیز باید اطلاعات بانکی خود را اصلاح کنند.


وی تصریح کرد: یکی از مواردی که باعث طولانی‌شدن پرداخت وجه حاصل از فروش سهام عدالت به‌وسیله کارگزاری بانک‌ها می‌شود، نداشتن کد بورسی است، به‌طوری که اگر فرد کد بورسی نداشته باشد، به‌دلیل حجم تقاضای زیادی که برای دریافت این کد در کشور وجود دارد، صدور آن بین ۷ تا ۱۰روز زمان می‌برد. از طرفی افرادی که شیوه غیرمستقیم را انتخاب کرده باشند، فرایند فروش سهام آن‌ها از سوی کارگزاری بانک‌ها کمی زمان‌بر است.


امیررحیمی تصریح کرد: یکی از نکات دیگری که باعث طولانی‌شدن فروش سهام عدالت و به‌طور طبیعی واریز به حساب افراد می‌شود، این است که اکنون ۶۰ درصد این سهام آزاد شده است. این موضوع باعث می‌شود کارگزاری‌ها با مسائلی در نحوه چگونگی واگذاری سهام‌ها، به‌طوری که سقف تعیین‌شده رعایت شود، روبه‌رو شوند، در صورتی که اگر این سهام به‌طور کامل آزاد باشد، این مسئله از بین خواهد رفت و متقاضیان در فرصت زمانی کوتاه می‌توانند به منابع مالی خود دست پیدا کنند.


امیر رحیمی در ادامه به اطلاعیه صادرشده از طرف وزارت اقتصاد اشاره کرد و گفت: دراین‌باره وزارت اقتصاد درباره مشکلات فروش و واریز وجه سهام عدالت اطلاعیه‌ای صادر کرده است.


مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: فروشندگان سهام عدالت چنانچه با تأخیر غیرمعمول در واریز مبلغ حاصل از فروش سهام عدالتشان مواجه شده‌اند، می‌توانند مشکل خود را در بخش ارتباط مستقیم با وزیر امور اقتصادی و دارایی که در پورتال این وزارتخانه به‌نشانی mefa.gov.ir تعبیه شده است، با درج مشخصات فردی، شماره تماس و کد هویت ملی مطرح کنند.

 

در این اطلاعیه، شماره تلفن ۳۳۹۶۷۳۰۰- ۰۲۱ نیز برای پیگیری این گروه از مردم معرفی شده است.


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی گفت: در سبد سهام عدالت هر فرد، حدود ۲۴ شرکت بورسی وجود دارد که بر اساس دستورالعمل تاکنون ۶۰ درصد آن‌ها مجوز واگذاری دارد و به‌وسیله بانک عامل یا کارگزاری‌های این سهام قابل واگذاری است؛ بنابراین برای تنوع سهام و امکان بسته‌بودن نماد برخی از این سهام، وجوه حاصل از این واگذاری به‌مرور زمان به حساب ذی‌نفع واریز می‌شود. 

آخرین اخبار درباره سهام عدالت را در شهرآرانیوز بخوانید.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۲۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۲۴
مهدی سهرابی قم
۰۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
سلام من ۱سال است که سهام عدالت خود را به کارگزاری بانک ملت فروختم هنوز هم درخواست فروش اینترنتی از کارگزاری بانک ملت میدم حتی ارسال هم میشود ولی حدود یک سال هست که پولی واریز نکردن حدود ۵میلیون درخواست دادم و ارسال سوده است ولی پولی به حسابم نریختن لطفاً رسیدگی کنید با تشکر
حالددستباز
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
من یک سال است سی درصدم فروحتم هنوز هزارتومن دریافت نکردم شما بقران رسیدی کنی بانک ملی میریم می کویند ازبالا جواب بدهند شمارا حرج به کرانی
محمد رحمانی
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
سلام منی ک یک سال سهام عدالت فروختم تا حالا ۴۰۰ تومان پول برام ریختن باید چیکار کنم لطفا کمک کنین
ehsan
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
تروخدا پولاروواریزکنین وقتی نمیفروشیم ارزشش رومیگین چندبرابرشده الانم که فروختیم پولشوبه حساب هانمیزنین بقران لازم داریم توروخداپولاروبریزین
ناشناس
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
نزدیک یک سال سهام فروختیم کامل واریزنکردین
ح
۰۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
مسعولان هنوز خوبند بیدار شدن .... آقای مسعول وقتی کاری بلد نیستی چرا جای یه بنده ی خدا را هم اشکال گردی نگاه_
فاطمه ازبم
۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
باسلام خسته شدیم به خدا ازفقروندارمی خسته ام کاش پول سهاممون میدادن بخدااززندگی خسته شدم یک زن سرپرست خانوارم به قران مریضم دیسک کمر دارم اگه توان کارکردن داشتم میرفتم توخونه ها سرکار انتظارسهام مو نداشتم ازبس به اخبار نگاه کرد م خسته شدم تروقران ی فکری بردارید
فرشاد
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
سلام ؟جان مادرتون یکی جواب بد با این گرونی سهامون فروختیم خرج زنوبچمون بدیم چرا کسی پاسخ گو نیست جان زند مرده تون پول مردومو واریز کنید
فرهاد
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
سلام دوستان من نزدیک ۴ماه هست سهام عدالت رافروختم ۶۰درصدرا ولی تا به امروز هیچی پول واسم واریز نکردن ..سامانه سعدی خجالت بکش ..لطفا رسیدگی کنید ..بانک ملت پول را واریز کن خواهشا ‌‌اگه لازم نداشتم نمیفروختم
حافظ
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
سلام الان برج آخر یکم اسفند نودونه واریز ن
ناشناس
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
از برج ۲.۹۹ سهاممو گذاشتم برا فروش در بانک انصار شصت درصد سهاممو فروختم اما فقط تنها نوصد هزارتومان برام واریزشد در سامه سعدی هم که چک میکنم فقط زده درصف معامله میرم بانک میگه برو کافنت ثبت نام میر کافینت میگه برو بانک مربوطه والله نمیدونم کی به چیه
ناشناس
۰۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
اگر مشکل نداشتیم سهام عدالت خود را نمیفروختم حالا که واریز نشده ما شرمنده زن وبچه هامونیم شما گفتید پول واریز میشود تا حالا واریز نشد فقط مردم را سرکار گذاشتید
Saa
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
بانک کشاورزی دقیقا چهار ماهه ۶۰٪سهاممو فروختم نه تومن باید میریختی اما فقط سیصد ریختی وسلام چیشد ها چیشددددد پس نیاز داشتیم ک فروختیم لنتی
ابوالفضل زارعی
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
من شش ماهه ۶۰ درصد سهاممو فروختم فقط ۸۰۰ تومن واسم واریز شده اخه من باید از کجا بپرسم چرا هیچکس جوابی نمیده
حسن
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
چرا پولمون واریز نمی کنید به خدا احتیاج داریم
ناشناس
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
سیزده خرداد سی درصد سهام عدالتم رو بوسیله بانک ملت فروختم و تا الان یعنی بیست و شش دی بعد از هفت ماه و خرده ای فقط یک ملیون و دویست و هشتاد هزار تومن اونم بصورت صدقه ای هشت هزار تومان هجده هزارتومان ریختن و تمامممم ،بماند که ارزش سهام عدالت در این مدت نصف شد و چقدر تا الان انتظار کشیدم و هنوز نصفه دیگه رو ندادن ،اگه اطلاعات اشتباه بوده مشکل داشته چطور پس نصفشو ریختین؟؟اگع مشکل نداره چرا وقتی توانایی فروختن کامل سی درصدو نداشتین شما به مردم قول فروش شصت درصدو دادین؟؟؟الان تکلیف امثال من که هنوز اندر خم یک کوچه هستیم بلاخره چیه؟؟؟
حسن معصومی
۰۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
سلام توسایت نوشته دومیلیون واریز شد ولی ب حساب نیومده اخه کسی میدونه کجا بایدبرم
رضارجبی
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
سلام من الآن 6ماهه که 30درصد سهاممو فروختم هیچ پولی برای من واریز نشده ما الان چیکار کنیم به کجا سر بزنیم ممنون
آزاده سلیمی
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
سلام چرا الان یکماهه پول سودسهام عدالتم واریزنمیشه
ناشناس
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
سلام من دقیقن سه ماهه سهامم رو فروختم سهامم مال بانک توسعه هست خاهشی که دارم واریز کنید من یک جوان دمـ بخت هستم
مردم
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
چرا سهام من بعد از گذشت ۷۰روز از فروش واریز نمیشه ..خوب حتما نیاز بوده که فروختیم چرا مردم را درک‌نمیکنن
محمد
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
الان بقیه پول رو کی میخوایین واریز کنید .بیشتر یک ماه شد هنوز خبری نیس .
محمد
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
الان بقیه پول رو کی میخوایین واریز کنید .بیشتر یک ماه شد هنوز خبری نیس .
ناشناس
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
بانک رفاه فقط یک و سیصد برام واریز کرده چرا بقیه رو نمیریزید بانک ملی که پول ما رو بالا کشید حالا نوبت بانک رفاه شده ما خانواده پنج نفری هستیم ولی نصف پول ما رو هم ندادند خدا ازتون نگزره
لاله حسن زاده
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
سلام والا ان چندماهست سهام عدالتم فروختم ولی هنوزهیچ پولی دریافت نکردم چراتاالان هیچ پولی به حسابم پرداخت نشده
جهاد
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
سلام مددجو هستم اول مهر ۶۰ درصد فروختم و مبلغی بیکملیون پونصد گرفتم وتا الن هیچی میشه کسی بگه چرا بانک ملت یا از جای دیگه برام واریز نمیشه همه اطلاعاتم درست
جهاد
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
سلام مددجو هستم اول مهر ۶۰ درصد فروختم و مبلغی بیکملیون پونصد گرفتم وتا الن هیچی میشه کسی بگه چرا بانک ملت یا از جای دیگه برام واریز نمیشه همه اطلاعاتم درست
مریم
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
بانک ملی تورو خدا پول ما رو بده بابا دیگه خسته شدیم انگار شما خدا و پیغمبر رو نمیشناسین به خدا نیاز داریم فروختیم بانک ملییییییییییییییییییی پول ما رو بده
ناشناس
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
کارگزاری اگاه الان ۴ ماه شده چراواریزنمیکنی فقط چهارصدتومان واریزکردی ۳ ماه پیش. تورا قران این هفته واریزکن خیلی مشکل دارم.یاحق
سیداحمد حکیمی
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
من حدود ۳ماهه فروختم ولی هنو ریالی دریافت نکردم هر جا ا میرم پاسخگو نیستن
چادر نشین
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
نیوز جان مادرت به گوش ریس جمهور محترم برسون که پول سهام رانمیدن بانگ ها اخه چرا خدایی احتیاجیم بچه ها گرسنه اند وسایل می خان اخه بچه ما با بچه شما چه فرقی میکند شکم گندها پشت میز نشسته ایدوبا سود حالشو میبرید ولا به وللا بریزید
محمد شوندی
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
چرا بانک انصار هیچ واریزی نداشته تا الان
یونس
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
لطفا پول سهام عدالت رو واریز کنید بانک ملی خواهشمندیم عدالت رو رعایت بفرمایید.
احمد
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
دو ماه است فروخته ام چه گناهی انجام دادم بخدا از روی بدبختی فروخته ام کی جواب میده بریم پیش جو باریدن شاید به کار ما هم رسیدگی کرد
بانو
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
تاکی دروغ تاکی اومدین گفتین آزادش کنین ماهم آزادش کردم ۳۰درصد از سهام دخترم که یک ملیونی بود فروختم الان ۵ماهه هیچ پولی براش واریز نشده حق این دختر بچه یتیم بدون حقوق خورده داره ایشاالله که هیچ کدوم از مسوُلین خیر نبینه
ناشناس
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
شمارو به امام زمان قسم میدم اقایی که معلوم نیست کی هستین وچیکارمیکنین من ۴ماهه سهام ۳۰درصدفروختم توروخداپول من رو واریز کنین من
مهردادطاوسی
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
۶۰درصدسهام فروختم ۲ملیون امده حسابم.پس بقیش کجاس الان احتیاج دارم فروختم این ۳ماه خبری نیست.
ناشناس
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
سلام من چهارماه هست سی درصدسهام رافرروختم ولی هیچی واریزنشده
ناشناس
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
سلام من چهارماه هست سی درصدسهام رافرروختم ولی هیچی واریزنشده
لقمان
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
مسئولان بانک کشاورزی بخدا قسمتون میدم سهام مردم واریز کنید بخداگرفتاریم
مریم
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
سلام یعنی چی چرا پول سهام عدالت مارو نمیریزن سه ماهه فروختیم هزار تومنم نریختین به حساب ما اگه لازم نداشتیم که نمیفروختیم
یاسر طاهری مقدم
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
سلام ۴ ماهه پیش ۶۰ درصد سهام عدالتو تو کارگزاری فارابی فروختم چرا پول سهام عدالتمونو واریز نمیکنن بانک پاسارگاد چرا پول مردمو نمیده بخدا گرفتاریم که فروختیم دولت یه سهام داد فروختیم همش ضرر کردیم بخدا چیزی نفهمیدیم از سهام عدالت خواهش میکنم رسیدگی کنین پول سهامو واریز کنن
وجیهه علامی کلاه درار
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
سلام توخدامن سهام فروختم هنوزبرام پول واریزنشده سرپرست خانواده هستم دوفرزنددارم اجاره نشین هستم بیکارتوخداپول منوبریزین موندم.برا ی اجاره وخرجی
m
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
سلام 30 درصد دومم رو یکماه ونیمه فروختم چرا تجارت واریزی نداره
خزایی
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
چرا من حدود ۸۵ روزه سهامم رو فروختم ولی ۱۸۰ تومن بهم دادن
اسماعیل علی نژاد
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
سلام من جانباز شیمیایی و بازنشسته ارتش هستم مدت دوماه پیش برای جهیزیه شصت درصد به کارگزران سعدی فروختم بعددو هفته حدوداً هفت صد تومان واریز ودیگه نریختند توخداهرچه زودتر بریزیدخواهش میکنم تقاضا دارم بریزید
فرشته
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
چرابانکها بدهی خودشون روهرطورشده دریافت میکنن ب2قسط نرسیده حقوق ضامن بسته میشه چراکارشکنی میکنن سهام عدالت چی شده کوپولش
جهاد
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
بانک ملت کمتر از دو ملیون ریخت والن نزدیک چهل روز هیچی برام نریخت من مددجو هستم یعنی حقم همینه من کجا برم شکایت کنم الن و چرا قطره قطره واریز میکنند نمیگید ما تمامی پول را واریز کردیم کو پس
محسن
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
چرا امروز که بیست و چهار آبان ۱۳۹۹است هنوز پول سهام عدالت مردم رو واریز نمیکنند؟چرا دولت سرما مردم کلاه گذاشت؟چرا ارزش سهام عدالت رو عمدا به نصف کاهش دادن؟ بالاخره چه موقع مابقی پول سهام عدالت مارو پرداخت میکنند؟؟؟؟
ناشناس
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
بانک سپه نصف دیگه رو کی واریز میکنید 3 ماه شده
ناشناس
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
کارگزاری آگاه واریز نمی کنه چرا پیگیری کنید
یاسرطاهری مقدم
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
سلام ۳ماهه ۶۰ درصد سهام عدالتو تو کارگزاری فارابی بانک پاسارگاد فروختم چرا پول مارو بانک پاسارگاد واریز نمیکنه بخدا مشکل داریم که فروختیم
ناشناس
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
سلام 13 خرداد سهام پسرم فروختم هنوز یه هزاری واریز نشده یه زن بی سرپرستم هیچ در اومدی ندارم بخدا پسرم کفش نداره دلم خوش بود سهام می فروشم براش می خرم ماه ها گذشته هیچ خبری نیست مشکلم به کی بگم قرار بود پول ندید چرا دل مردم الکی خوش می کنید
رضا
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
سلام از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تقاضایه عاجزانه دارم چون یک پدر دلسوز برای مسلمانان جهان وملت شریف ایران بخصوص مستضعفان که سهام عدالت شاملشان شده است
آقا جان شما لطف بزرگی درحق ما مستًضعفآن نموده آید اما کارگزاری ها و دلالان واقعا درحق ما ظلم کرده و میکنند
من 13خردادسی در صد از سهام عدالت برگه یک ملیون تومان بوده تحویل کارگزاری بانک ملی آیوابانک ملی داده که قیمت سی درصد نزدیک به دوازده ملیون تومان بوده است تا 5شهریور مبلغی چهار ملیون ودویست هزار تومان واریز شده است الان 20 آبانماه است بقیه پول فروش سی درصدی سهام عدالت توسطآیوابانک ملی واریز نمیکند
حضرت آقا امثال من زیاد است فقط بداد ما برسید
باتشکر جانم فدای رهبر معظم سیدعلی خامنه‌ای
امیر محمد آبکار
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
سلام من تقریباً سه هفته است که 60 درصد سهام عدالتم رو به کارگزاری مفید فروختم دریغ از یه هزار تومنی هنوز هیچ پولی واریز نشد خواهش میکنم رسیدگی کنید چون کسانی که اقدام به فروش سهام خودشون می کنن بدونید خیلی به این پول نیاز دارن با تشکر
تنها
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
بخدا بیچاره شدیم بس موجودی. گرفتیم خو اگه میخای ندید بگید نمیدیم خو بدید این سهام لامصبو. دیگه تو اخبار هم هیچ حرفی راجع ب سهام نمی‌زنم هیچ فک کنم سره کاریم والا
رسول جنگجو
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
سه ماه 30 در صد سهام فروختم هنوز واریز نشده پیگیری کنید
حمید ملکی ازنقده
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
سلام وخسته نباشی پول سهام عدالت ما که به این پول احتیاج داریم ببخشید کی واریز میشود به قرآن واقعا احتیاج داریم دوروز دیگه جشن عروسی خواهرمه به این پول واقعا نیاز دارم به امام زمان قسمتون میدم شرمنده خواهرم نکنید توروخدا
ناشناس
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
دوماه فروختم 30درصدبعدی پس کوکی واریزمیکنندبانک انصار
ناشناس
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
قوامین سه ماهه که واریز نکرده چه وضعشه؟
ناشناس
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
سلام کارگزینی مفید بانک ملی دیگه کی میخواید پول سهام مارو واریز کنید ۳۰درصد دومم این سه ماه فروختم والا بلا به پیر به پیغمبر احتیاج داریم
ناشناس
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
کارگزاری آگاه چرا ۳۰ درصد دوم را واریز نمی کنه چرا این همه تاخیر کرده از ۲۲ شهریور تا امروز ۱۳ آبان چرا واریز نمی کنه خسته شدیم نیاز داریم
فربد صادقی
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
ببخشید من 60 درصد از سهاممو تو سامانه سعدی فروختم،، تقریبا چقد طول میکشه که واریز کنن؟؟
ناشناس
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
سامانه سعدی خجالت بکش ..بانک ملت خجالت بکش ..الان ۴ماه هست سهام فروختم ..یک ریال هم واریز نکردین..
یاسر طاهری مقدم
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
سلام حدود ۳ ماه پیش ۶۰ درصد سهامو تو کارگزاری فارابی فروختم تا الان بخشی از مبلغو واریز کردن چرا مابقیشو واریز نمیکنن بخدا که ماهم مشکل داریم گرفتاریم که فروختیم خواهشن رسیدگی کنین
ناشناس
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
سلام من نزدیک دو ما ه سهامم فروختم دو میلیون و دویست تومن ریختن چرا پول سهامم نمیریزین
وحیدکوشکی
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
باسلام ازمدت زمان فروش 30درصددوم سهام خیلی وقته میگزره خیلیادریافت کردن اما من هنوز منتظرم بخداازصبرکردن خسته شدم
یگانه
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
سلام سامانه سعدی ک میرم تولیست واریزی ها یه ۹۵۰ تومان پرداخت شده امانیومده توحسابم کسی اطلاعی داره؟
یگانه
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
سلام دوستان مال من تولیست واریزسامانه سعدی ندشته ۹۵۰ تومان پرداخت شده امانیمده به حسابم کسی اطلاعی داره راهنماییم کنه؟
محمد احمدی
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
بابا بخدا پول لازم داریم وگرنه نمیفروختم بخدا کارگرم تو خونه کرایه هستم اول می‌ریختند الانم دویاسه ماهی میشه نریختند
ناشناس
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
سلام بابا بخدا دیوونه نبودیم بفروشیم احتیاج داریم پس کی دیگه واریز میکنید
ناشناس
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
ای بابا اگه می خواستیم سهام های مردم بخرین خوب چرا مردم الکی امیدوار کردین همون اول میخردین دیگه مردم زجر کش میکنین خدا ازتون نگژره بابا به خدا گرفتار بودیم که فروختیم کسی جواب گو نیست
ر. الف
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
با سلام بانک مسکن لطف کنید. وپول سهام رو واریز کنید. با این گرونی هر روز بهش نیاز دارم ممنون میشم
یاسرطاهری
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
سلام من حدود ۳ماه پیش ۶۰ درصد سهام عدالتو با کلی دوندگی تو کارگزاری فارابی فروختم ولی مبلغی رو بطوره خورد خورد واریز کردن پس چرا مابقیشو واریز نمیکنن،من ۸،۹ ماهه بیکارم چرا انقدر مردمو اذیت میکنن مگه نگفتن بفروشین ۴۸ ساعته واریز میشه پس کو،خواهش رسیدگی کنین خواهشن
سید حسن
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
سلام مدتی است که سهام عدالت خود و خانواده ام را برا فروش ارسال کردم متاسفانه روز به روز از ارزش سهام کاسته شده وسهام 18میلیونی شده 10 میلیون بنده با این قیمت قرار نبوده بفروشم چرا اجازه حذف را نمی دهید؟بنده آن موقع به این 60% نیاز داشتم با این تورم روزانه دیگر این مبلغ به چه درد می خورد؟
علی
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
سلام
من چهار ماه سهاممو فروختم فقط یه ملیون گرفتم پس کی واریز ميشه بخدا گرفتارم
ناشناس
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
حتما باید واسه کارگزاری با رئیسان سود داشته باشه که بفروشن درغیر این صورت نمیشه مردم بدبختن تا کی خجالت می‌کشید آه دارن بفهمیدازخدا نترسا
ناشناس
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
سلام من ۶۰درصد سه ماه پیش فروختم اون موقع ارزش کلش ۱۸تومن بود باید ۱۱تومن میریختن واسم ولی توی سه مرحله سه ونیم ریختن چرا مابقیشو واریز نمیکنن بانک ملت لطفا پیگیر کار مردم باشید مگه کارتون چیه راه انداختن کار مردم نیست مگه چرا یکاری نمیکنید
ناشناس
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
سلام کارگزاری بانک رفاه .تو رو بخدا سی در صد دوم و قطره چکانی نریزید .لازم داریم که باسه فروش گداشتیم .خیلی ممنون یکجا بریزید
ناشناس
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
سلام کارگزاری بانک رفاه .تو رو بخدا سی در صد دوم و قطره چکانی نریزید .لازم داریم که باسه فروش گداشتیم .خیلی ممنون یکجا بریزید
ناشناس
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
سلام وخسته نباشیدچهارماه سهام 60درصدفروختم توراخدافارابی واریزکن اشتباه کردیم فروختیم
امان از این روزگار
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
بابا تو خدا مردم دارن اذیت میشن خدا را خوش نمیاد اینقدر اذیت کنید پول مردم را بدید چوب خدا صدا نداره و دنیا ارزش بابا کفن جیب نداره ببرید اون دنیا حداقل تو این دنیا کار خیر کن پول ملت را بده که شبها گرسنه نخوابند درسته شاید کسی را نداشته باشیم حقمونا بگیره اما به خدا ایمان داریم دومیلیون با خداست حق این ملت عزیز را از شما میگیره
roya
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
والا من خرداد سهاممو ب بانک کشاورزی فروختم ولی هنوز پولی برای من واریز نشد .تمام اطلاعتمو هم چک کردم همه درسته .چ وضشه خدایی
ناشناس
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
سلام شاید کار گزار ندارید.شماره کارت ملی تو به ۱۵ ۶۹ تماس بگیر پیامک کن .اگر کار گزار نداشته باشی میگوید.دوباره ثبت نام کن
ناشناس
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
سلام چهاره ماه فروختم فقط یک میلیون نهصدگرفتم پس بقیه کی پرداخت میشن
ناشناس
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
خدا لعنتتون کنه چرا پول سهام عدالت رو واریز نمیکنید دوتا مریض دارم تو خانه افتادن کرونایی دیگه هزار تومان پول ندارم این چه وعضیه چرا واریز نمی کنید
ناشناس
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
سلام من ۳۰ در صد به بانک ملی توی خرداد ماه فروختم وفقط ۳۷۰ هزار تومن دستم رو گرفت فقط سیصد و هفتاد تومن.با چه منطقی محاسبه کردین آخه بخدا خسته شدم دیگه چند ماه گذشت آخه
اکبر
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
بانک رفاه کارگزاری ،،،5 ما شد ه خواهشا واریز کن ،،،،مستاجر یم
اکبر
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
بانک رفاه کارگزاری ،،،5 ما شد ه خواهشا واریز کن ،،،،مستاجر یم
ناشناس
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
بانک ملی سی درصد دوم رو بفروش یتیم دارم بدهکارم توروقران بفکرمردن باشید
ناشناس
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
فقط اگه اسمش رو میگذاشتین سهام بی عدالتی خیلی بهتر بود
ناشناس
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
بنده دو ماه سهام خودم وبچه هام فروختم بانک کشاورزی چرا پول نمیدی این چه وضعیه به هرکسی که بگی میگه من خبر ندارم بابا این مردم بیچاره شدن حقوق بدید
امیرحسین
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
سلام بعد از چند ماه گذشته هنوز تمام پول 30. درصد سهام منو واریز نکردن با چیکار کنم به خدا ما هم لازم داریم
زهرا قنبری گورابی
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
با سلام من 18 تیر ماه از طریق بانک رفاه استان گیلان رشت 30 درصد سهام عدالت مو به فروش گذاشتم اما امروز که 27مهر ماه است فقط 2 میلیون 800 هزار تومان برام واریز شده الان دو ماهه هیچ پولی به حسابم واریز نشده آیا هیچ کسی نیست که واقعاً پیگیری کند من مریض داریم به خدا قسم مریضم ناراحتی قلبی داره داروهاش گرونه شمارو به اما رضا (س) قسم پول ما رو واریز کنید هر یک ماه در میون ۷۰ هزار تومان برام واریز میکنن آیا این واقعا انصافه من 4 میلیون 400 فقط سفارش باز دارم که باید پرداخت بشه تورو خدا پیگیری کنید پولمو واریز کنید واسعه پول خودمونم باید التماس کنیم
محسن
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
بانک ملی هفتاد روزه خبری از واریزی نیست
مسعود
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
سلام..واقعا برای من جای سواله که چرا در همه چیز قیمتها میزنه بالا ولی وقتی ک ب سهام عدالت مردم میرسه افت میکنه..فقط همین ی مورد افت میکنه چون متعلق به ملته..کسی هست پاسخگو باشه به سوالم؟؟؟
ناشناس
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
این دروغا چیه تحویل ما میدید اون بانکی که سهام گذاشته واسه فروش یعنی عقلش اینقدر نمی سیده که کد بورسی بده به سهامدارایی خجلت بکشید از مردم ۸ق ما پول مارو بدیدکه دارن سهام میفروشن
ناشناس
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
1ماهه سهاموفروختم 150تومنم خرج سجام واهرازکردم ولی هنوزهیچ مبلغی دریافت نکردم
ناشناس
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
خداوکیلی تا کی اینطوری بخدا ما مردمیم ک مسئولا رو سرپا نگه داشتیم چرا نمیاین حق خودمون رو درست رد کنید
احمدی
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
یک ماهه سهاممو فروختم بعداز ۲۵روز ۱۲هزارتومان واریز کردن چرا۱۲هزارکارگذاری مفید اذیت نکن واریز کنین
ناشناس
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
سلام صادارت بعد ار ۲ ماه ۱۲۰۰۰هزار تومان فروخته برا من که اونم تو حصابم نیومده ممنون از این همه لطف شما
صدیق
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
چرا بانکها ۳۰درصد دوم واریز نمیکنند نزدیک ۲ماه شد
ناشناس
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
سلام میخواستم بدونم چرا پول سهام واریز نمیشه ی ماهی میشه سی درصد دومم را بخاطر قسط وام فروختم اما هیچ پولی واریز نشده جز اینکه دیروز 1000تومن واسم واریز شدموندم باااین پول کدوم قسط واریزکنم..خداخیرتون بده
امیر طاهری
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
سلام. سامانه محترم سعدی بعد از دوماه یک ملیون پول رو بلاخره در سامانه پرداخت کرد. اما تو حساب چه کسی خدا میداند. آخه چه بی عدالتی هست که یک ملیون پول پرداخت بشه اما هیچ پولی به حساب نياد. آخه خوردن پول انقدر آشکارا. به خدا که خوردن نداره.