صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

گرانی گوجه‌فرنگی تا کی ادامه دارد؟ + قیمت میوه‌ها

  • کد خبر: ۴۹۴۸۲
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
در پی افزایش قیمت گوجه‌فرنگی و خودداری از عرضه آن در برخی میادین، رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد درباره نایاب‌شدن برخی اقلام در میادین میوه و تره‌بار شهرداری گفت: هیچ کمبودی در بازار میوه و صیفی‌جات نداریم و فقط ممکن است برخی میادین مربوط به شهرداری به‌دلیل گرانی، برایشان به‌صرفه نباشد برخی میوه‌ها و صیفی‌جات را عرضه کنند، اما در میادین اصلی همه اقلام میوه و صیفی‌جات به فراوانی وجود دارد و عرضه می‌شود.
سعیده ساجدی‌نیا | شهرآرانیوز- حیدر ساکن‌برجی در گفت‎وگو با خبرنگار ما با اشاره به قیمت گوجه‌فرنگی در میادین میوه و تره‌بار افزود: این درحالی است که شاید آن کیفیتی را که مدنظر است، نداشته باشیم و این افزایش قیمت هم تاحدی طبیعی است، زیرا وقتی به پایان فصل برداشت محصولی در منطقه‌ای نزدیک می‌شویم، تا شروع زمان برداشت در منطقه دیگر، قیمت‌ها روبه‌افزایش می‌رود و این به نرخ‌گذاری در میادین مربوط نیست، بلکه از سر زمین و مزرعه محصول با قیمت بیشتر عرضه می‌شود.

او با اشاره به اینکه «گرانی گوجه‌فرنگی نهایت تا ۱۵ روز دیگر است و بعد از آن قیمت‌ها متعادل‌تر می‌شود»، اظهار کرد: در هفته‌های آینده گوجه‌فرنگی‌های مناطق جنوبی کشور می‌رسد و هرچه میزان تولید این استان‌ها بیشتر از میزان برداشتشان باشد، قیمت این محصول پایین‌تر خواهد آمد.
به‌گفته ساکن‌برجی، قیمت صیفی‌جات همیشه در این فصل از سال گران می‌شود و علت این افزایش قیمت هم همین تغییر آب‌وهوایی است که محصول صیفی‌جات در مناطق نزدیک‌تر را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و ناگزیر می‌شویم این اقلام را از مناطق دورتر و جنوبی وارد کنیم که همین مسئله تا زمانی که محصولات در این مناطق به برداشت انبوه برسد، موجب افزایش قیمت می‌شود.
 
 
بیشتر بخوانید:

او ادامه داد: با این حال گوجه‌فرنگی همیشه در میادین اصلی موجود بوده، اما بنا به شرایط ممکن است برخی روز‌ها تا ۵۰۰ تن وارد شود و برخی مواقع حجم بار این محصول به ۱۰۰ تن برسد که البته این موضوع در قیمت‌گذاری این محصول مؤثر است.

رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد همچنین درباره قیمت انواع میوه و صیفی‌جات گفت: در مراکز عمده و میادین میوه و تره‌بار، باتوجه‌به میزان کیفیت، قیمت کف و سقف برای هر میوه و محصولی تعریف می‌شود که این اعداد در خرده‌فروشی و مغازه‌ها می‌تواند تا ۳۰ درصد بیشتر عرضه شود.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.