صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در مناطق زرد و آبی، همه کلاس‌های اول و دوم ابتدایی و کلاس‌های مهارتی دانش‌آموزان هنرستان‌ها با ظرفیت ۱۰ نفر و با نوبت‌بندی دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

جانقربان|شهرآرانیوز- پس از تغییر وضعیت حاد کرونا در بیشتر شهر‌های کشور، وزارت آموزش و پرورش با وجود مخالفت‌های وزیر بهداشت، تصمیم به بازگشایی مدارس در مناطق زرد و آبی گرفت.


اینکه کدام مقاطع و مدارس بازگشایی و کلاس‌های آن‌ها حضوری می‌شود، سؤالی است که این روز‌ها بسیاری از والدین و دانش‌آموزان با آن روبه‌رو هستند. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی دراین‌زمینه به شهرآرانیوز گفت: براساس درخواست آموزش و پرورش مبنی بر اینکه کلاس‌ها برای برخی دانش‌آموزان به‌صورت حضوری برگزار شود، با موافقت ستاد ملی کرونا مجوز برگزاری کلاس‌ها در برخی مناطق دریافت شد.


قاسمعلی خدابنده افزود: در مناطق نارنجی و قرمز کلاس حضوری نخواهیم داشت و در مناطقی که وضعیت زرد باشد، کلاس‌های دانش‌آموزان مقاطع اول و دوم ابتدایی و همچنین دروس مهارتی هنرستانی‌ها از ابتدای بهمن‌ماه با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و اطمینان به خانواده‌ها به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.


این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در مناطق آبی نیز علاوه بر کلاس‌های اول و دوم ابتدایی و کلاس‌های مهارتی دانش‌آموزان هنرستان‌ها، کلاس‌های دوره متوسطه و سایر دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به شرط اینکه جمعیت مدرسه کمتر از ۵۰ نفر باشد، به‌صورت حضوری تشکیل و برگزار خواهد شد. به‌عبارتی دیگر همه مقاطع و همه کلاس‌ها در مناطق آبی به شرط اینکه جمعیت مدرسه کمتر از ۵۰ نفر باشد برگزار خواهد شد و نهایت تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های حضوری ۱۰ نفر تعیین شده است.


گفتنی است مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز درباره تعداد مدارسی که از ابتدای بهمن‌ماه در استان بازگشایی خواهند شد، به شهرآرانیوز گفت: تعداد دقیق مدارسی که در مناطق زرد و آبی در استان بازگشایی خواهند شد، اکنون مشخص نیست و پس از بازگشایی آمار دقیق آن‌ها اعلام می‌شود. اما آنچه تقریبا مشخص است، این است که در مشهد مدرسه دولتی زیر ۵۰ نفر نداریم و بیشتر مدارس که شامل این شرایط می‌شوند، مدارس روستایی هستند.


مجیدی‌فرد افزود: در مناطق زرد و آبی همه کلاس‌های اول و دوم ابتدایی و کلاس‌های مهارتی دانش‌آموزان هنرستان‌ها با ظرفیت ۱۰ نفر و با نوبت‌بندی دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.