صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دسترسی کلان‌شهرها به بنزین یورو ۴ فراهم شد

  • کد خبر: ۵۶۰۴۰
  • ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، از فراهم‌شدن دسترسی مردم کلان‌شهرها به بنزین یورو ۴ خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، از فراهم شدن دسترسی مردم کلان‌شهرها به بنزین یورو ۴ خبر داد.

فاطمه کاهی، در گفت‌وگویی تلوزیونی اظهار کرد: وزارت نفت ۸۵ درصد تأییدیه سازمان محیط زیست در خصوص توزیع نفت گاز یورو ۴ را دریافت و به همه تعهداتش در زمینه توزیع این نوع بنزین عمل کرده است.

وی با اشاره به وضعیت توزیع بنزین یورو ۴ گفت: شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی براساس مصوبه هیئت وزیران در خصوص توزیع بنزین یورو ۴ در تهران، مدت هاست در همه جایگاه‌های سوخت پایتخت، بنزین یورو ۴ توزیع می‌کند و پایش‌های مستمر سازمان محیط زیست نیز این موضوع را تأیید می‌کند.

مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی با بیان اینکه در همه کلان‌شهرها حتی حومه تهران گازوئیل یورو ۴ توزیع می‌شود، افزود: در بعضی موارد از وظیفه قانونی بیشتر عمل کرده‌ایم به عنوان نمونه در شهر اصفهان دو برابر میزان مصوبه هیئت وزیران گازوئیل یورو ۴ توزیع می‌شود.

کلان‌شهرها به‌ویژه تهران به‌دلیل تراکم بالای جمعیتی و تمرکز تردد همواره شرایط ویژه‌ای را به لحاظ کمیت و کیفیت سوخت می طلبند و کوچک‌ترین مشکل در بخش کیفیت سوخت می‌تواند سلامتی شهرهای بزرگ و پرجمعیت به‌‌‌ویژه پایتخت را تهدید کند که این حساسیت‌ها با فرا‌رسیدن فصول سرد سال  و پدیده وارونگی هوا بیشتر می‌شود و یکی از آلاینده‌های هوای شهرها نیز خودروها هستند؛ خودروهایی که فاقد استانداردهای لازم بوده و روزبه‌روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

البته در طول سال‌های گذشته از سوی وزارت نفت برای حفظ سلامت مردم و بهبود کیفیت سوخت گام‌هایی برداشته شده است و وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی با هدف کاهش آلودگی هوا و حفظ سلامت مردم، تولید و توزیع سوخت استاندارد یورو ۴ را در دست انجام دارند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.