صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نخستین فرد مبتلا به کرونای انگلیسی در مشهد شناسایی شد. این بیمار ۷۰ ساله، هم اکنون در یکی از مراکز درمانی شهر مشهد بستری و در حال معالجه است.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از شناسایی نخستین فرد مبتلا به کرونای انگلیسی در مشهد خبر داد.

دکتر مهدی قلیان افزود: این بیمار مرد مبتلا  به کرونای انگلیسی، ۷۰ سال سن دارد و هم اکنون در یکی از مراکز درمانی شهر مشهد بستری و در حال معالجه است.
وی اضافه کرد: طی یک هفته  اخیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد مجهز به تجهیزات تشخیص کرونای انگلیسی شد و تاکنون بیش از ۳۰ بیمار مشکوک در مناطق زیر پوشش این دانشگاه از این نظر آرمایش شده اند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به دنبال مثبت شدن نخستین مورد کرونای انگلیسی در مشهد تمهیدات پیشگیرانه برای پیشگیری از شیوع این ویروس در استان خراسان رضوی در حال اجراست.
قلیان افزود: بدین منظور تمامی افراد در تماس با این بیمار در حال رهگیری و انجام آزمایش هستند و بیمار به صورت ایزوله بستری است.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۵۹۰  هزار و ۶۰۵ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۵۹ هزار و ۶۶۳ نفر رسیده است.
همچنین تاکنون یک میلیون و ۳۵۸ هزار و ۵۴۱ نفر از  مبتلایان در کشور  بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
 

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.