صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

 سریع‌ترین خودروی جهان با نام «۵ آر» توسط شرکت «آئوسی اینویدر» با سرعت ۱۰۰۰ مایل در ساعت یعنی بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر در ساعت ساخته شد! شرکت "آئوسی اینویدر" اعلام کرده که این خودروی شگفت‌انگیز در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سریع‌ترین خودروی جهان با نام «۵ آر» توسط شرکت «آئوسی اینویدر» با سرعت ۱۰۰۰ مایل در ساعت یعنی بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر در ساعت ساخته شد!

 

آخرین بار در اکتبر ۱۹۹۷ خودرویی با نام "ThrustSSC" برای نخستین بار دیوار صوتی را شکست و ۷۶۳ مایل در ساعت یعنی بیش از ۱۲۲۷ کیلومتر در ساعت را طی کرد.

 

خودرو‌های مافوق صوت قدرت خود را حتی در چرخ‌ها نیز پایین نمی‌آورند و با شروع نزدیک شدن به سرعت بالا، صدا و فیزیک آن‌ها نیز بسیار متفاوت می‌شود؛ افراد مشتاق زیادی برای تست سریع‌ترین خودروی جهانی وجود دارد که یکی از آن‌ها "روسکو مک‌گلاشن" استرالیایی است که بیش از ۲۵ سال است در زمینه خودرو‌های مافوق صوت فعالیت می‌کند، وی در سال ۱۹۹۴ رکورد سرعت ۵۰۰ مایل در ساعت یعنی ۸۰۲ کیلومتر در ساعت را ثبت کرده است.

 

انتظار می‌رود سرعت سریع‌ترین خودروی جهان در طی فقط ۲۲ ثانیه به بیش از ۱۰۰۰ مایل در ساعت برسد؛ از آنجایی که نیرو‌های G یا گرانش، هر چرخ عادی را از هم جدا می‌کنند و این چرخ‌ها نیز نیازی به انتقال نیرو به زمین ندارند، چهار چرخ آلومینیومی جامد و بدون لاستیک کار می‌کنند که وزن هر کدام ۱۴۰ کیلوگرم (۳۰۹ پوند) و دارای سرعت چرخش تا ۱۰۲۰۰ دور در دقیقه است و بال‌های کنار در جلویی نیز می‌توانند با چرخش مرکز ثقل خودرو، وزن چرخ‌های جلو را تنظیم کنند.

 

خودروی پرسرعت «۵ آر»شرکت «آئوسی اینویدر» توسط یک موتور راکتی دوپیشرانه قابل حمل تولید می‌شود که ۶۲ هزار پوند نیروی رانش یا معادل تقریبی ۲۰۰ هزار اسب بخار قدرت تولید می‌کند!

 

شرکت «آئوسی اینویدر» اعلام کرده که در حال آماده‌سازی برای حرکت و شلیک این خودرو با هدف نهایی بیش از ۱۰۰۰ مایل در ساعت در سال ۲۰۲۲ است.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.