صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ارزانترین سفر نوروزی چقدر است؟

  • کد خبر: ۶۱۶۳۲
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
گرانی بلیط هواپیما و قطار بسیاری را مجبور به سفر با اتوبوس کرده است. اما بلیط اتوبوس هم در روز‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است. به گونه‌ای که هزینه رفت و برگشت یک خانوار چهار نفره به برخی از شهر‌ها از دو میلیون تومان هم فراتر می‌رود.

به گزارش شهرآرانیوز، در روز‌های پایانی اسفند بسیاری از مسافران سرگردان تهیه بلیط اتوبوس هستند. برای بسیاری از شهر‌های شمالی بلیط اتوبوس موجود نیست و بلیط شهر‌های دیگر هم افزایش قابل توجهی داشته است.

 

به گفته یکی از مخاطبان، بلیط بندرگز در ماه گذشته ۹۰ هزار تومان بود و الان به ۱۷۰ هزار تومان رسیده است؛ یعنی افزایش دو برابری بلیط طی یک ماه.

 

مخاطب دیگری می‌گوید ماه گذشته بلیط شاهرود ۴۲ هزار تومان بوده و هفته آخر اسفند ماه به ۸۵ هزار تومان رسیده است. این ماجرا درباره دیگر شهر‌ها هم وجود دارد.

 

افزایش قیمت بلیط، هزینه سفر‌های جاده‌ای را بسیار گران کرده است. هزینه بلیط رفت و برگشت برای یک خانوار چهار نفره به برخی از شهر‌ها از دو میلیون تومان هم فراتر می‌رود.

 


بلیط بندرعباس-رشت حدود ۳۱۶ هزار تومان است و هزینه سفر رفت و برگشت یک خانوار چهار نفره، دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌شود.

 

بلیط تهران-بندرعباس هم ۲۳۰ هزار تومان است و هزینه سفر یک خانوار ۴ نفره حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

 

هزینه بلیط یک خانوار برای تهران-تبریز حدود ۹۶۰ هزار تومان است. احتمالا سفر از تهران به اراک، یکی از ارزانترین سفر‌ها برای خانوار‌ها باشد.

 

لیست قیمت بلیط و هزینه سفر یک خانوار چهار نفره به برخی از شهر‌ها را در جدول می‌بینید.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.