صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

هیچ شناور خارجی در آب‌های بوشهر ربوده نشده‌ است

  • کد خبر: ۶۲۱۴۵
  • ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۱
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: هیچ شناور خارجی در آب‌های سرزمینی ایران و این استان ربوده نشده‌است.
به گزارش شهرآرانیوز، سیاوش ارجمندزاده عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌های خارجی مربوط به یک یدک‌کش عراقی است که به دلیل آبگرفتگی در جزیره "سه‌دندان" واقع در آب‌های استان بوشهر به گل نشسته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عناون کرد: در ۲۲ اسفند ماه ۱۳۹۹ یک «یدک‌کش ـ بارج» عراقی در آب‌های بین المللی خلیج‌فارس به‌دلیل آبگرفتگی کمک خواست که کشور‌های ایران، عربستان، قطر و بحرین با همکاری هم در یک عملیات مشترک دریایی به کمک آن شتافتند و عربستان چهار خدمه یدک‌کش را نجات داد.

وی افزود: به‌دلیل شرایط نامساعد جوی یدک‌کش و بارج از هم جدا شدند و یدک‌کش سرگردان که بدون سرنشین بود در هشت مایلی بندر بوشهر در جزیره کوچک و غیرمسکونی سه‌دندان به گل نشسته است.

ارجمندزاده ادامه داد: شناور‌های امدادی بندر بوشهر این یدک‌کش را از زمان ورود به آب‌های سرزمینی ایران و استان بوشهر تا لحظه به گِل نشستن اسکورت و همراهی کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در این زمینه تا پایان برطرف‌شدن مشکل فنی و بازگشت به دریا با مالک شناور مدنظر همکاری لازم انجام خواهد شد.

گفتنی است پیش از این شبکه خبری العربیه در خبری کوتاه از ربایش یک فروند کشتی عراقی در آب‌های ایران خبر داده بود.
 
 
منبع:فارس
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.