صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ۳۷۵ هزار و ۵۷۲ مورد اقامت از ۲۵ اسفند پارسال تا نهم فروردین ماه جاری در در واحد‌های اقامتی رسمی شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، اقامتگاه‌های بومگردی و مجتمع‌های گردشگری این استان ثبت شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، یوسف بیدخوری افزود: بیشترین سهم محل اقامت زائران و مسافران نوروزی در این مدت به میزان ۴۲ درصد از کل اقامت‌ها متعلق به "هتل‌های" مشهد و دیگر نقاط خراسان رضوی است.

 

وی ادامه داد: ۹۴۴ واحد از مجموع هزار و ۷۴۱ واحد اقامتی موجود در خراسان رضوی هم‌اینک فعال هستند.

 

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ۷۹۷ واحد اقامتی این استان بخاطر شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و کاهش جمعیت گردشگران نوروزی مجبور به تعطیلی و توقف فعالیت خود شده‌اند.

 

وی افزود: بر این اساس هم‌اینک ۴۳ درصد هتل‌ها و متل‌ها، ۵۷ درصد هتل آپارتمانها، ۴۴ درصد مهمانپذیرها، ۵۵ درصد خانه‌مسافر‌ها و ۱۰۰ درصد اقامتگاه‌های بومگردی خراسان رضوی در طول ایام نوروز امسال فعالیت دارند.

 

استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی با برخورداری از دو هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری و پذیرایی رتبه نخست کشور را در این حوزه دارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.