صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

علوم پزشکی مشهد:

با مشاهده علائم مشکوک به کرونا با سامانه ۱۹۱ تماس بگیرید

  • کد خبر: ۶۳۰۵۷
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
از تمامی اهالی خراسان رضوی تقاضا می شود در صورت مشاهده علائم مشکوک به کرونا ابتدا با سامانه ۱۹۱ تماس بگیرند و از مراجعه مستقیم به بیمارستانها پرهیز کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر مهدی قلیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این باره گفت: شهروندان می توانند ضمن تماس با مرکز پاسخگویی ۱۹۱ و اطلاع از نزدیک ترین مراکز ارائه دهنده خدمت نسبت به محل سکونت، در مرحله نخست به مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته و یا درمانگاههای بخش خصوصی ارائه دهنده خدمات سطح یک مراجعه کنند.


وی اضافه کرد: در حال حاضر ۴۰ مرکز منتخب معاینه و انجام تست کرونا به بیماران مبتلا و یا مشکوک به کووید-۱۹ در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدمات رسانی می کنند که ۲۲ مرکز منتخب معاینه و انجام تست کرونا در مشهد فعال و آماده خدمات رسانی است و انجام تست کرونا برای مراجعان منوط به تشخیص و دستور پزشک مستقر در این مراکز است.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اجرای برنامه نظام ارجاع بیماران کرونایی در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مراکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا به عنوان سطح یک خدمات محسوب می شوند و در صورت نیاز به خدمات تصویر برداری از طریق این مراکز بیماران به سطح ۲ و در نهایت در صورت نیاز به بستری به سطح سه و بیمارستانها ارجاع می شوند.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

به گزارش سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون یک میلیون و ۹۳۲ هزار و ۷۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۶۱ تن از بیماران مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۳ هزار و ۱۶۰ تن رسیده است.


منبع:ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.