صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سرپرست انتقال خون خراسان رضوی: خودروهای داوطلبین اهداء خون که در ماه مبارک رمضان در شیفت شب و پس از افطار به مراکز اهداء خون مراجعه می‌کنند، جریمه نمی‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سرپرست انتقال خون خراسان رضوی با اعلام پایگاه‌های فعال اهداء خون استان در ماه رمضان گفت: خودروهای داوطلبین اهداء خون که در ماه مبارک رمضان در شیفت شب و پس از افطار به مراکز اهداء خون مراجعه می‌کنند، جریمه نمی‌شود.

 

حمیدرضا اسلامی با اعلام این خبر بیان کرد:  کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا به درخواست سازمان انتقال خون ایران و با هدف ایجاد سهولت برای مومنین روزه‌دار که قصد اهداء خون در ماه مبارک رمضان را دارند تدبیری اندیشیده است تا خودرو های داوطلبین اهداء خون که شب‌ها و پس از ساعت افطار که همزمان با آغاز بازه زمانی منع تردد عبور و مرور شبانه به دلیل شیوع ویروس کرونا است، مشمول جریمه‌های  پلیس راهور نشود. بر اساس این تدابیر مراکز انتقال خون سراسر کشور فرم مشخصات اهداکنندگان خون، پلاک خودرو و تاریخ و ساعت مراجعه فرد اهداکننده را به فرماندهی پلیس راهور استان اعلام می‌کنند و چنانچه جریمه‌ای توسط دوربین‌های مستقر در معابر پلیس راهور ثبت شده باشد، حذف می‌شود.

 

سرپرست سازمان انتقال خون خراسان رضوی بیان کرد:  پلیس راهور نیروی انتظامی این موضوع را به رده‌های استانی ابلاغ کرده و نسبت به درج اطلاعات دریافتی از ادارات کل انتقال خون در سامانه و عدم اعمال جریمه اقدام می‌شود.

 

اسلامی به داوطلبان روزه دار اهداء خون توصیه کرد تا ساعتی پس از افطار برای اهداء خون به پایگاه‌ها مراجعه کنند و پس از اهداء خون تا سحر، تغذیه مناسب‌تری همراه با مصرف بیشتر مایعات داشته باشند و در طول روز از فعالیت‌های سنگین پرهیز کنند و در معرض مستقیم نور خورشید و گرما قرار نگیرند.

 

آدرس پایگاه‌های فعال اهداء خون مشهد در ماه رمضان

پایگاه امام رضا: میدان شریعتی (تقی اباد)، ابتدای خیابان دانشگاه

پایگاه امید:نبش خیابان شیرازی ۳ طبقه منهای یک مجتمع تجاری و اقامتی امید

پایگاه شهید کریمی:بلوار شریعتی ۲۸ منطقه قاسم‌آباد

پایگاه شهید سلیمانی (میلاد): بلوار استقلال بین استقلال ۲ و ۴

 

پایگاه‌های اهداء خون مشهد در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۱:۰۰  تا ۱:۰۰ روز بعد فعال هستند .همچنین پایگاه‌های امام رضا و شهید سلیمانی (میلاد) در شیفت صبح از ساعت ۸ الی ۱۳ فعال خواهند بود. همچنین پایگاه‌های اهداء خون در همه ایام ماه مبارک رمضان به استثناء جمعه‌ها در مشهد و شهرستان‌های استان پس از افطار آماده پذیرش داوطلبان ایثارگر اهداء خون خواهند بود.

 

به گزارش روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی، پایگاه‌های اهداء خون شهرستان‌های تربت حیدریه، قوچان، نیشابور، سبزوار و گناباد نیز بعد از افطار آماده پذیرش داوطلبان خواهند بود .

 

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.