صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نمکی، وزیر بهداشت (امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰): ۳ مورد قطعی ابتلا به کرونای آفریقای جنوبی در یکی از استان‌های جنوبی شناسایی شده است.
به گزارش شهرآرانیوز، سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در جمع خبرنگاران از شناسایی سه مورد قطعی ابتلا به کرونای آفریقایی جنوبی در کشور خبر داد و اظهار کرد: با موج فراگیر ویروس موتاسیون یافته انگلیسی در سراسر کشور همکاران با شرایط ویژه‌ای رو به رو شدند و متاسفانه مرگ ناشی از بستری در این روز‌ها رو به افزایش خواهد بود و در روز‌های آینده روز‌های سختی درباره دریافت بستر‌های امروز خواهیم داشت.

او گفت: کاری که همکارانم در موج سوم کرونا کردند این بود مراکز سرپایی ١۶ ساعات را افزایش دادیم و دارو‌های ضد ویروس را به مراکز سرپایی بردیم و توانستیم بار انبوه بیماران را که سرریز آن‌ها به بیمارستان‌ها بود کم کنیم و در روز‌های آینده با گذر از روز‌های سنگین شاهد کاهش آمار بستری و بعد از آن با تاخیر در آمار فوتی‌ها داشته باشیم.

نمکی بیان کرد: خبر خوب ما امروز این بود که واکسیناسیون کرونا در فاز دوم را شروع کردیم و دیروز آزمایش بالینی فاز سه پاستور را شروع کردیم و در آینده نزدیک این واکسن‌ها به جمع واکسن‌ها خواهد پیوست.

شناسایی ۳ مورد قطعی ابتلا به کرونای آفریقایی جنوبی در کشور
وی بیان کرد: خبر خوب ما امروز این بود که واکسیناسیون کرونا در فاز دوم را شروع کردیم و دیروز آزمایش بالینی فاز ۳ پاستور را شروع کردیم و در آینده نزدیک این واکسن‌ها به جمع واکسن‌ها خواهند پیوست.

وزیر بهداشت گفت: ما لحظه به لحظه ویروس‌های جهش‌یافته را رصد می‌کردیم و همانطور که ویروس ووهان خود را از ووهان به قطب رساند، صدای پای ویروس آفریقای جنوبی و برزیلی و هندی را می‌شنیدیم و علم به شیوع ویروس برزیلی و آفریقایی جنوبی در کشور‌های همسایه را داشتیم و مکاتبه‌هایی برای ممنوعیت ورود و خروج انجام دادیم.

نمکی ادامه داد: در یکی از استان‌های جنوبی برای اولین بار ۳ مورد ویروس آفریقا جنوبی را شناسایی کردیم.  
 
 
منبع: YJC
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.