صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سعید خطیب زاده امروز در نشست خبری خود گفت: تحولات افغانستان را با دقت در حال پیگیری هستیم، تحولات افغانستان ما را نگران کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه صبح روز دوشنبه در نشست هفتگی خود با رسانه های داخلی و خارجی در پاسخ به سوال ایسنا در ارتباط با روند تحولات در افغانستان و برخی از اظهارنظرها در ارتباط با نوع کنش ایران در ارتباط با موضوع افغانستان و اینکه آیا ایران در نشست استانبول که قرار است بعداز ماه مبارک رمضان در ترکیه برگزار شود شرکت خواهد کرد یا نه؟ تصریح کرد: ما تحولات افغانستان را با دقت پیگیری می کنیم و با طرف های دیگر و کنشگران منطقه ای در حال رایزنی هستیم. آنچه که در افغانستان در حال رخ دادن است ما را نگران کرده است.

 

وی افزود: به خاطر تحقق صلح و ثبات در افغانستان تمام مساعی و تلاش خود را به کار برده و می بریم که آینده افغانستان در صلح و ثبات باشد.

 

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه با دولت افغانستان و گروه های دیگر در این کشور در تماس هستیم و تلاش داریم که روند گفت وگوهای دولت افغانستان با طالبان و گروه های دیگر در این کشور را تسهیل کنیم، ادامه داد: امیدواریم که دولت افغانستان نیز ملاحظات جدی در نظر داشته باشد و ما امیدواریم که روند تحولات به نفع مردم افغانستان و در راستای ایجاد صلح و ثبات در این کشور پیش برود.

 

خطیب زاده در پاسخ به این سوال که آیا ایران در نشست استانبول شرکت خواهد کرد یا نه؟، گفت: این موضوعی است که در زمان خودش به آن خواهیم پرداخت.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.