صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: رویداد رقابتی و ملی انتقال تجربه پروژه‌های مشارکت مبنا به همت این سازمان و با مشارکت مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد برگزار می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز، سیدمجتبی منتظری در تشریح جزییات این رویداد اجتماعی، اظهار کرد: یکی از مهمترین مباحث مدیریت شهری جدید و الگو‌های توسعه پایدار شهری، مسئله مشارکت عمومی شهروندان در اداره امور شهر‌ها است.

وی افزود: بحث‌های نظری و تجربی فراوانی در این مورد صورت گرفته است تا ابعاد شرایط و پیامد‌های مشارکت شهروندان را تبیین کند.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تاکید کرد: در این راستا، پروژه «محله ما» از سال ۹۶ تاکنون با هدف تقویت هویت محلی به منظور افزایش حس تعلق و ارتقای فرهنگ مشارکت جویی شهروندان در شهر مشهد اجرا شده است.

منتظری ضمن اشاره به اهداف و چشم‌انداز‌های مدیریت شهری، افزود: این پروژه در تلاش است تا روند‌های جاری مدیریت شهری را به روند‌های مشارکتی و مردمی و رویکرد بالا به پایین جاری در مدیریت شهری را به رویکرد پایین به بالا تبدیل کند.

وی عنوان کرد: ما به مشارکت همشهری هایمان که منجر به جمع‌آوری بیش از ۲۰۰ هزار نظر مردمی در طی ۲ سال آغازین طرح «محله ما» شده است افتخار می‌کنیم؛ و می‌دانیم مسیر رسیدن به چشم‌انداز طرح، در پیش رویمان قرار دارد.

معاون شهردار خاطرنشان کرد: ما معتقدیم برای حرکت به سمت هدف والای طرح محله ما، افزایش حس تعلق و ارتقای فرهنگ مشارکت جویی شهروندان، به رشد و یادگیری پیوسته نیاز داریم. رشدی که حاصل آزمون و خطا‌های قابل سنجش باشد.

منتظری ادامه داد: امیدواریم در این رویداد با هم‌اندیشی درمورد روش‌های جلب مشارکت و گسترش و ارتقای فرهنگ صحیح مطالبه‌گری بتوانیم طرح محله ما را همراه با رشد، در مسیر هدف هدایت کنیم. از تمامی تیم‌های علاقه‌مند و متشکل از تسهیل‌گران اجتماعی و شهری در تخصص‌های شهرسازی، معماری، اجتماعی، عمران و ... دعوت می‌شود تا با شرکت در این رقابت، ایده اجراشده تیم خود را با ما و سایر شرکت‌کنندگان به اشتراک بگذارند.

وی عنوان کرد: ثبت‌نام در این رویداد فقط در قالب تیم‌های ۲ تا ۸ نفره امکان پذیر است. شهروندان می‌توانند ایده اجراشده خود را در هر یک از چهار حوزه تشکل‌های مردمی، محلات شهری، مناطق شهری و نواحی روستایی در رقابت ثبت کنند.

گفتنی است پس از ارزیابی آثار دریافتی و انتخاب ۱۰ اثر برگزیده توسط هیات داوران، داوری این ۱۰ اثر در دو بخش تخصصی و آرای مردمی انجام خواهد گرفت و به سه تیم برگزیده از سوی سازمان برگزار کننده، جوایز ارزنده‌ای اعطا خواهد شد.
 
 
 
منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.