صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رییس شورای شهر تهران گفت: بزرگترین قدرت و پشتوانه نظام جمهوری اسلامی، حمایت وحضور مردم است و کسانی که در تریبون‌های رسمی، حضور و مشارکت مردم را غیرلازم فرض می کنند، تیشه به ریشه نظام می زنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محسن هاشمی در دویست و نود و هشتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: در آستانه سی و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) قرار داریم، انقلاب اسلامی میراث بزرگ امام خمینی برای ایران بود که مردم محور، ستون و روح انقلاب محسوب می‌شوند.

 

وی افزود: بدون حضور و همراهی مردم، نهضت امام خمینی که از ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ آغاز شد در همان آغاز به پایان می رسید اما این مردم بودند که با فدا کردن جان و مال و آسایش خود، نهضت را زنده نگهداشتند و به پیروزی رساندند. بزرگترین قدرت و پشتوانه نظام جمهوری اسلامی در این ۴۲ سال، همین حمایت و حضور مردم بوده است و کسانی که در تریبون‌های رسمی، حضور و مشارکت مردم را غیرلازم فرض می کنند، تیشه به ریشه نظام می زنند.

 

وی ادامه داد: بزرگترین ضربه به جمهوری اسلامی، دلسرد و مایوس کردن مردم و بستن فضای حضور و نقش آفرینی آحاد جامعه در سرنوشت کشور است و هر کس در هر مسئولیت و جایگاهی با این جریان همراه شود با جریان اصیل انقلاب و اسلام ناب محمدی با قرائت امام و رهبری که مبتنی بر مردم سالاری دینی است، فاصله دارد.

 

هاشمی تاکید کرد: تفکیک بین حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی، ارزش‌ها و اکثریت، مشروعیت و مقبولیت، جمهوریت و اسلامیت در اسلام ناب پذیرفته شده نیست و حکومتی که از حمایت و نقش آفرینی اکثریت مطلق جامعه برخوردار نیست، حکومتی اسلامی تلقی نمی شود.

 

وی تاکید کرد: فرصت انتخابات گذراست، اما اگر در این فضا، آسیبی به اعتقاد و اعتماد مردم ، با تندروی و یکجانبه گرایی جریانی ایجاد شود، آثار درازمدت و ماندگاری خواهد داشت که با پایان انتخابات، پایان نمی یابد.

 

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: مناسب است جریانی که خود را پیروز انتخابات می داند، بجای تخریب وتحقیر دیگران، از شیوه گفتگو و اقناع استفاده کند تا آسیب‌های وارد شده به اعتقاد و اعتماد عمومی را کاهش دهد.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.