صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

چگونه تن ماهی خوب بخریم؟

  • کد خبر: ۷۰۸۴۷
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
کنسرو ماهی تن درجه یک و معمولی با یکدیگر تفاوت هایی دارند که با کمی دقت می‌توان خریدی مطمئن تر داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، کنسرو ماهی تن درجه یک و معمولی با یکدیگر تفاوت هایی دارند که با کمی دقت می‌توان خریدی مطمئن تر داشت.

نوع و شکل ظاهری ماهی :

در برخی از کنسروهای ماهی بر روی قوطی در قسمت محتویات ذکر شده است: گوشت تکه‌ای یا تکه‌ای روشن یا فیله ماهی ولی در بعضی دیگر نوشته شده است: خرده ماهی. گروه دوم از شکل ظاهری مناسب برخوردار نیستند.

نکته مهم‌تر آن است که نوع ماهی فقط باید هوور و یا گیدر باشد و نام ماهی حتماً بر روی قوطی ذکر شده باشد. اگر نام ماهی ذکر نشده باشد یا هرچیزی به جز هوور و یا گیدر باشد احتمالا این کنسرو ماهی کیفیت خوبی ندارد.

نوع قوطی :

در کنسروهای درجه یک قوطی به صورت یک تکه و یکپارچه ساخته می‌شود ولی در کنسروهای معمولی قسمت کف و بدنه مجزاست و به هم چسبانده شده‌اند. حتی ممکن است خود استوانه بدنه هم یکپارچه نباشد. هر چه میزان درزها بیشتر باشد امکان افزایش بار میکروبی و همچنین زنگ زدگی در قوطی بیشتر شده و کیفیت محصول پایین تر می‌آید.

وجود راه ارتباطی مستقیم بین مشتری و تولید کننده :

دقت کنید که بر روی بسته بندی تلفن صدای مشتری قید شده باشد. وجود راه ارتباطی مستقیم بین مشتری و تولید کننده نشان دهنده آن است که تولیدکننده از کیفیت محصول خود مطمئن است و پاسخگوی مشتریان و مصرف کنندگان است.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.