صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تیگو ۸ به عنوان جدیدترین محصول شرکت مدیران خودرو قرار است به زودی به بازار کشور عرضه شود، حال سوال اینجاست که برای تیگو ۸ چه پیشرانه و سیستم انتقال قدرتی در نظر گرفته شده است تا این شاسی بلند بزرگ را به آرامی و با قدرت به حرکت در آورد.
به گزارش شهرآرانیوز، شرکت مدیران خودرو برای تنوع و قدرت انتخاب، ۲ نوع پیشرانه و سیستم انتقال قدرت را برای این خودرو در نظر گرفته است.
 
یکی از این پیشرانه‌ها ۲ لیتری توربو است که برای اولین بار روی خودروی تیگو ۸ پرو نصب شده، دارای قدرت ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن در متر است همچنین سیستم انتقال قدرت آن ۹ سرعته CVT میباشد. این سیستم انتقال قدرت ۹ سرعته در سال ۲۰۱۸ در میان برترین گیربکس‌های خودرو‌های موجود در بازار چین قرار گرفته است.

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر ۸.۲ لیتر است که برای خودرو‌های این ابعاد کاملا مناسب و به صرفه است.
 
 
اما موتور دیگری نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده که ۱.۶ لیتری TGDI (توربو با تزریق سوخت مستقیم) است و از آخرین تکنولوژی‌های روز بهره می‌برد این موتور پر قدرت و پر بازده با داشتن قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن در متر در ۲۲۰۰ دور در دقیقه توان و شتاب فوق العاده ایی را برای تیگو ۸ به همراه می‌آورد.

همچنین مصرف سوخت ترکیبی آن ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که برای این سگمنت خودرو بسیار مطلوب خواهد بود.
 
 
قابل ذکر است که بازدهی این موتور ۳۸ درصد است که برای موتور‌های درون سوز بازدهی بسیار بالایی می‌باشد به طور مثال بازدهی موتور فولکس واگن تیگوان ۳۷.۲ درصد است و این موتور در میان ۱۰ موتور برتر در کشور چین انتخاب شده است.

همچنین این مدل تیگو ۸ از یک گیربکس دو کلاچه ۷ سرعته بهره می‌برد که قطعا مورد توجه کسانی که علاقمند به رانندگی مهیج و اسپرت هستند قرار می‌گیرد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن تنها در ۸.۹ ثانیه صورت می‌پذیرد.
 
 
منبع:عصر ایران
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.