صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

«اپل» جدیدترین تریلر انحصاری تازه‌اش، Foundation، را منتشر کرد. این سریال براساس یکی از مشهورترین مجموعه‌‌‌داستان‌های علمی‌تخیلی دنیا نوشته ایزاک آسیموف ساخته شده است.

شهرآرانیوز - سرویس «تی‌وی پلاس» اپل جدیدترین تریلر انحصاری تازه‌اش، Foundation، را منتشر کرد. این سریال براساس یکی از مشهورترین مجموعه‌داستان‌های علمی‌تخیلی دنیا نوشته ایزاک آسیموف ساخته شده است.

 



داستان درباره گروهی تبعید‌شده است که هزاران سال بعد از اسطوره امپراطوری «بنیاد» می‌فهمند تنها راه جلوگیری از فروپاشی امپراتوری‌شان با نام Galactic Empire یک چیز است: سرپیچی از آن.  

آسیموف یکی از مشهورترین علمی‌تخیلی‌نویسان دنیاست که دانشنامه بریتانیکا وی را برای مجموعه مشهورش قوانین سه‌گانهٔ رباتیک، واضعِ واژهٔ رباتیک در زبان انگلیسی می‌شناسد. او در سال ۱۹۵۱ نگارش سه‌گانهٔ «بنیاد» را آغاز کرد. آسیموف در سال ۱۹۵۱، بنیاد را نوشت و در سال ۱۹۵۲ و 1953 دو داستان دیگر این مجموعه‌را: «بنیاد و امپراطوری» و  «بنیاد دوم». او بعد‌ها چهار داستان دیگر به این مجموعه اضافه کرد.

سریال «بنیاد» ۱۰ قسمت دارد. جرد هریس (Jared Harris) در نقش هری سلدون، لی پیس (Lee Pace) در نقش برادر دی، لو لیوبل (Lou Llobell) در نقش گل، لیا هاروی (Leah Harvey) در نقش سلور، لارا برن (Laura Birn) در نقش دمرزل، ترنس من (Terrence Mann) در نقش برادر داسک و کاسین بیلتون (Cassian Bilton) در نقش برادر داون بازی کرده‌اند.

 

 

اولین قسمت این سریال در ۲۴ سپتامبر (جمعه، ۲ مهر ۱۴۰۰) منتشر خواهد شد. 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.