صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

 رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: پرداختن به موضوعاتی، چون این مجموعه و شرکت‌های دانش‌بنیان، شتاب‌دهنده‌ها و استفاده از فناوری‌های نوین یکی از رویکرد‌های شاخص شورای ششم است.

 به گزارش شهرآرانیوز،مجید دبیریان، در حاشیه بازدید جمعی از اعضای شورای شهر مشهد از کارخانه نوآوری اظهارکرد: پرداختن به موضوعاتی، چون این مجموعه و شرکت‌های دانش‌بنیان، شتاب‌دهنده‌ها و استفاده از فناوری‌های نوین و مدل‌های جدید جزو اولویت‌های شورای ششم شهر مشهد است که به جد به آن خواهیم پرداخت.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد با اشاره به مساحت چندین هکتاری که کارخانه نوآوری در آن احداث شده است، افزود: بهره‌برداری مناسب و مفیدی از این فضا و ظرفیتی که وجود داشته، در طراحی‌ها صورت نگرفته است.

دبیریان در ادامه تصریح کرد: بازدیدکننده و شخصی که وارد این کارخانه می‌شود، از بدو ورود باید با محتوا‌های علمی و نوآورانه مواجه شود؛ علاوه بر عدم استفاده مناسب از فضای بیرونی، فضای درونی نیز به کاربری‌های غیرکاربردی اختصاص پیدا کرده و پس از احداث کافی شاپ و رستوران در واقع در ذهن بازدیدکننده، کارخانه نوآوری به عنوان یک مجموعه تفریحی تداعی می‌شود و نه یک مجموعه علمی.

 

نگاه غالب به مجموعه کارخانه نوآوری باید نگاه علمی و فناورانه باشد

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: نگاه غالب به مجموعه کارخانه نوآوری باید نگاه علمی و فناورانه باشد و قشر نخبه و عموم مردم را در کنار یکدیگر قرار دهد.

فاطمه سلیمی نیز در حاشیه بازدید جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهدمقدس از کارخانه نوآوری، اظهارکرد: در کارخانه نوآوری مشهد چند نکته باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد؛ نخست اینکه ترکیب بین علم و فرهنگ از غنای بیشتری برخوردار شود و دوم اینکه ضریب نسبت مجموعه با مردم و عموم شهروندان مشخص گردد.

وی با تاکید بر اینکه کار نخبگانی و کار مردمی باید در کنار یکدیگر قرار بگیرد، گفت: در چنین شرایطی است که مباحث علمی را می‌توان به بطن جامعه و در میان مردم آورد.

سلیمی در ادامه خواستار مشخص شدن ضریب نسبت کارخانه نوآوری با برنامه‌های شهرداری شد و تصریح کرد: در بحث هزینه‌های دریافتی از شرکت‌های مستقر در کارخانه، باید تسهیلات ویژه‌ای برای شرکت‌های ایده‌پرداز در حوزه مدیریت شهری درنظر گرفته شود.

عضو هیات رئیسه شورای شهر مشهد با بیان اینکه بهترین مشاوران و صاحبان نظر در بحث طراحی فضای کارخانه نوآوری، شرکت‌ها مستقر و جامعه نخبگانی مخاطب مجموعه هستند، افزود: نگاه غالب به مجموعه کارخانه نوآوری باید نگاه علمی و فناورانه باشد.

 

تصاویر بازدید جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد از کارخانه نوآوری

منبع:پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.