صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: یکی از اصلی‌ترین مسائل و مشکلات پیش‌روی پروژه قطارشهری مشهد در خطوط چهارگانه، تامین منابع مالی است که باید با جدیت پیگیری شود.

به گزارش شهرآرانیوز، صبح دیروز، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد از عملیات اجرایی و عمرانی و حفاری در خطوط ۲، ۳ و ۴ قطارشهری بازدید کردند.

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو با بیان اینکه این بازدید‌ها براساس رسالت کاری و نظارتی شورای شهر در برنامه اعضای شورا قرار گرفت، اظهارکرد: در بازدید امروز، مسائل و مشکلات موجود در خطوط مترو مشهد مورد بررسی قرار گرفت که باید برطرف شوند.

وی با اشاره به خط ۳ قطارشهری، گفت: در فاز اول این پروژه که ۵.۲ کیلومتر طول دارد و از میدان شهدا تا پایانه امام‌رضا (ع) است، حدود ۳ هزار میلیاردتومان اعتبار نیاز داریم که برای تامین آن باید پیگیری‌های لازم انجام شود.

حاجی‌بگلو با بیان اینکه در خطوط ۲ و ۴ نیز اقدامات خوبی انجام شده، ولی این پروژه‌ها نیز نیازمند کمک و حمایت و پیگیری مسائل مالی هستند، افزود: سال گذشته حدود ۵۰۰ میلیاردتومان از اعتبارات قطارشهری، برای سایر پروژه‌های سطح شهر هزینه شده که همین امر، پروژه را با مشکل روبرو کرده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس تصریح کرد: تکمیل خط ۲ قطارشهری نیازمند ۱۵۰ میلیاردتومان اعتبار است که پس از تخصیص، ایستگاه سلامت نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

حاجی‌بگلو با بیان اینکه تا قبل از سال ۹۲ تمام هزینه‌های مربوط به ساخت قطارشهری توسط دولت پرداخت می‌شده است، گفت: متاسفانه از سال ۹۲ به بعد سهم دولت به ۵۰ درصد کاهش یافته که این پرداختی نیز به صورت تمام و کمال محقق نشده است؛ با توجه به نگاه عملیاتی و اجرایی دولت سیزدهم شاهد تحقق کامل این اعتبارات خواهیم بود.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.