صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس از اعلام آماده همکاری مدیریت شهری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری رویدادهایی چون نمایشگاه کتاب، نمایشگاه قرآن و عترت، جشنواره فیلم فجر و بزرگداشت فردوسی خبرداد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام حسن منصوریان با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، اظهارکرد: در این جلسه، مسائل فرهنگی اولویت‌دار مشهد با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه مدیرکل فرهنگ و ارشاد، برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور را از اولویت‌های فرهنگی شهر دانست، گفت: در این جلسه، چند اولویت از اولویت‌های استانی برای مسائل فرهنگی مشهدالرضا(ع) مطرح شد که شامل سبک زندگی ایرانی- اسلامی با محوریت جمعیت و فرزندآوری، زیارت و فرهنگ میزبانی، توانمندی حاشیه شهر و سکونتگاه‌های غیررسمی، ساماندهی فرهنگی نوین یا همان فضای مجازی و دیجیتال و همچنین ارتقاء جایگاه فرهنگ عمومی می‌شود.

 

حجت‌الاسلام منصوریان خاطرنشان کرد: در بحث ارتقاء جایگاه فرهنگ عمومی، شورای فرهنگ عمومی را در استان خراسان رضوی داریم که ریاست آن به‌عهده نماینده محترم ولی‌فقیه بوده و دبیری آن را هم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عهده‌دار است.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد با اشاره به برگزاری 4 رویداد بزرگ فرهنگی مشهد، شامل نمایشگاه کتاب، نمایشگاه قرآن و عترت، جشنواره فیلم فجر و بزرگداشت فردوسی، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد استان خواستار تقویت همکاری شورای شهر و مدیریت شهری مشهد در برگزاری این رویدادها شد.

منصوریان گفت: مدیریت شهری مشهد، اعم از شورای شهر و شهرداری در این دوره همکاری کاملی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد شد؛ همچنین قرار شد در ایام خاص برای متون مورد استفاده در اکران‌های شهری از ظرفیت این اداره کل بهره‌ ببریم.

 

منبع: روابط عمومی شورای اسلامی شهرمشهد

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.