صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

درحالی که سه نرم افزار اینستاگرام، واتس آپ و فیس بوک برای ۶ساعت قطع بود، کارشناسان می‌گویند که اقتصاد جهانی ۹۶۰میلیون دلار ازین قطعی آسیب دیده است. ‏

به گزارش شهرآرانیوز؛ پس از حدود ۶ ساعت از آغاز قطعی جهانی، رسانه‌های تکنولوژی گزارش می‌کنند که اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک در حال برگشتن به حالت عادی هستند. بسیاری از کاربران ایرانی هم می‌گویند اینستاگرام و واتس‌اپ در دسترس قرار گرفته‌اند.

این نکته را در نظر داشته باشید که احتمالا ساعت‌ها طول می‌کشد تا مشکل DNS فیسبوک به شکل کامل حل شود و سرویس‌ها به شکل طبیعی در دسترس قرار گیرند.

رسانه‌های بیشتری تا اینجا گزارش داده‌اند که کارمندان فیسبوک به دلیل وجود اختلال‌های فنی در این شرکت، واقعا پشت درهای بسته مانده‌اند! عده‌ای از این کارمندان به سایت «ورج» گفته‌اند که فیسبوک سرویس ایمیل «Outlook» را برای ارتباط کاری در اختیار آن‌ها گذاشته است!

ارزش سهام فیسبوک در بازار بورس حدود ۵ درصد، بیش از ۱۶ میلیارد دلار ریزش داشت. ‏همین اتفاق باعث شد تا ثروت شخصی مارک زاکربرگ موسس فیسبوک نیز حدود ۷ میلیارد دلار کاهش پیدا کند. به دلیل همین کاهش او پشت سر بیل گیتس در لیست ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفت.

اگر محاسبات سرویس نت‌بلاکس⁩ درست باشد، این قطعی که حدود ۶ ساعت طول کشید ضربه‌ای حدود ۹۶۰ میلیون دلاری به اقتصاد جهانی وارد کرده است.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.