صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سیدعبدا... ارجائی، شهردار مشهد در نشست با «شهریاران» گفت: به دنبال آن هستیم تا از ایده‌های جوانان با مشورت پختگان و افراد باتجربه استفاده کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شهردار مشهد گفت: به دنبال آن هستیم تا از ایده‌های جوانان با مشورت پختگان و افراد باتجربه استفاده کنیم.

سیدعبدا... ارجائی در نشست با جمعی از جوانان شهر تحت عنوان «شهریاران» افزود: منابع قدرت در گفتمان جهانی متفاوت است؛ برخی کشور‌ها منبع اصلی قدرت را در اقتصاد، برخی در سیاست و قدرت نظامی، برخی در فرهنگ و برخی نیز قدرت را در علم و دانش می‌دانند.

وی با بیان اینکه برخی کشور‌ها نیز هستند که منبع اصلی قدرت را نیروی انسانی می‌دانند، اظهار کرد: البته نیروی انسانی نه از نظر تعداد بلکه نیروی کیفی، دانشی و فعال مد نظر است، زیرا این نیرو می‌تواند قدرت علمی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ایجاد کند.

عزم شهرداری برای بهره‌گیری از جوانان

شهردار مشهد با بیان اینکه سؤال اینجاست که نیروی فعال دانشی در کدام دهک سنی قراردارد، بیان کرد: معتقدم نیروی فعال دانشی در دهک‌های ۲۰ تا ۴۰ سال بیشتر است و بحث استفاده از ظرفیت دهه شصت و هفتادی‌ها در شهرداری مشهد نیز برهمین اساس است.

ارجائی با اشاره به اینکه ما تصمیم خود را برای بهره گیری بیشتر از جوانان در مدیریت شهری گرفته ایم، خاطرنشان کرد: این تصمیم در یک جلسه و به صورت هیجانی گرفته نشده است، زیرا تصمیم‌های هیجانی و احساسی شهر را دچار مشکل می‌کند و وضعیت شهر به سامان نخواهد رسید.

وی تصریح کرد: معتقدیم گروه‌های مختلف جوانان باید بنشینند و یک ساختار و سازمانی را در چارچوب گزاره‌های تحول آفرین که به‌عنوان برنامه اعلام شده است، تشکیل دهند.

شهردار مشهد ادامه داد: اعلام کرده ایم که استفاده از مدیران جوان به‌جای مشاوران جوان و این یعنی استفاده از مشاوران پخته.

ارجائی با بیان اینکه گروه‌های جوان مانند «شهریاران» باید پاسخ این سؤال‌ها را از شهردار مطالبه کنند، افرود: سؤال این است که فرایند انتخاب مدیران چگونه است، دوم اینکه ما چگونه مدیری را منصوب می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در پاسخ باید بگویم، اولویت ما استفاده از نیرو‌های درون شهرداری است و ما برای افراد دنبال جا نمی‌گردیم، بلکه برای حل مشکلاتمان به‌دنبال حلال و گره‌گشا می‌گردیم.

استفاده از ظرفیت نیرو‌های شهرداری در دستور کار

شهردار مشهد تصریح کرد: برای تسهیل کار، فهرستی از کارکنان دهه شصتی و هفتادی شهرداری را که دارای تحصیلات قابل توجه، توانا و دانشی هستند، تهیه کرده‌ایم و افراد را با توجه به نیاز برای گره‌گشایی از کار مردم سنجش خواهیم کرد.

ارجائی با بیان اینکه توانایی افراد با توجه به برنامه‌های ارائه شده به شورای شهر و سیاست‌های شورا ارزشیابی می‌شود، اظهار کرد: معتقدیم شهر را باید با استفاده از نخبگان اداره کرد، زیرا حق مردم بهترین‌هاست.
وی ادامه داد: ما گروه مشاوران جوان را برای ارائه ایده‌هایشان به مشاوران شهردار که افرادی پخته و با تجربه هستند، می‌خواهیم.

وی با بیان اینکه کار باید از جوانان آغاز و به هیئت پختگان و باتجربه‌ها برسد، تصریح کرد: معتقدم باید ایده‌ها ازسوی جوانان ارائه و از سوی پختگان بررسی و سپس وارد فاز اجرایی شود.

ارجائی گفت: برهمین اساس جمع نخبگان جوان را جمع کنید و موضوعات و ایده‌های مد نظرتان را تدوین و آن‌ها را به جمع پختگان و باتجربه‌ها بدهید تا پس از بررسی، آن‌ها را که قابلیت اجرا دارند، اجرایی کنیم.

وی افزود: در مجموع در این دوره مشاوران جوان را متشکل از دو لایه جوانان و لایه پختگان و باتجربگان راه‌اندازی خواهیم کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.