صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تراژدی فیلمنامه‌نویسی

  • کد خبر: ۸۵۲۶۶
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
هیچکاک، نویسنده و کارگردان بزرگ تاریخ سینما، سه شرط برای تولید یک فیلم خوب برشمرده بود؛ اول فیلمنامه خوب، دوم فیلمنامه خوب و سوم فیلمنامه خوب.  

مریم قاسمی | به گزارش شهرآرانیوز،  هیچکاک، نویسنده و کارگردان بزرگ تاریخ سینما، سه شرط برای تولید یک فیلم خوب برشمرده بود؛  اول فیلمنامه خوب، دوم فیلمنامه خوب و سوم فیلمنامه خوب. 

فیلمنامه، با اینکه احتمالا به تنهایی یک اثری هنری محسوب نمی‌شود، اما قطعا پایه و اساس یک اثر سینمایی موفق است.

فیلم‌های مهم دنیا از جمله «کازبلانکا»، «محله چینی‌ها»، «پدرخوانده» و ...  موفقیت‌شان را مدیون فیلمنامه‌هایی محکم  و با ساختار درست هستند .

وجود قصه‌های جذاب، این فیلم‌ها را به آثار ماندگار سینمای جهان بدل کرده است.


در این پرونده موضوعی کافه‌شهر به سراغ سید مهدی رضازاده، فیلمنامه‌نویس، مصطفی هنرور، بنیانگذار انجمن فیلمنامه‌نویسان خراسان و مشهد و حمزه ابراهیم‌زاده،  مدرس و منتقد در حوزه فیلمنامه‌نویسی رفته‌ایم تا از دغدغه‌های فیلمنامه‌نویسان بگویند.

 

 

 

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.